Dames produceren zevenklapper op woensdagavond

Moerkapelle VR1

Dilettant VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

11 november 2015 19:30

Bart Klos

Vandaag stond op ons eigen sportpark de eerste competitie thuiswedstrijd tegen Dilettant op het programma. Deze wedstrijd was eerder dit seizoen uitgesteld, omdat de tegenstander niet voldoende spelers op de been kon brengen.

Om tien over zeven in de avond werd in de gloednieuwe en prachtige kleedkamer 3 de wedstrijdbespreking gedaan. Er werd gewaakt voor overmoed na twee eerder gewonnen wedstrijden en ook van onderschatting mocht geen sprake zijn, gezien de uitslagen van onze tegenstander.

Na een korte maar goede warming-up floot scheidsrechter Bart om half acht voor de aanvang van deze wedstrijd. Exact 23 seconden later mocht de scheidsrechter alweer voor de tweede keer fluiten. Niet voor een overtreding, maar doordat Lisa ons toen al op voorsprong had geschoten. Moerkapelle nam de aftrap. De bal kwam bij Jessica terecht en haar diepe bal zette Lisa alleen voor de keeper, Een goede schuiver in de hoek bracht ons in een zetel. Het publiek ging er maar eens goed voor staan langs de lijn. Er waren echter mensen die de eerste goal gemist hebben en dan ook niet konden geloven dat we al voor stonden (Chantal!)
De eerste treffer was dan ook het startsein voor een wervelende 45 minuten durende Moerkapelle blauw witte leeuwinnen show. Alles lukte deze helft, combinaties, kansen creeeren en zelf geen enkele kans of schot weggeven. Verdedigend stond het goed en werd er rustig opgebouwd. Het middenveld deed goed mee in beide opzichten. Als Dilettant een keer de bal had, werden ze snel afgejaagd en konden onze voorwaartsen weer aan het werk worden gezet. In de 12e minuut resulteerde dit bijna in een goal. Een schot van Jessica kwam in de voeten van Vivianne terecht, maar haar schot werd gestopt door de keeper van Dilettant. Drie minuten later was het alsnog raak. Een diepe bal van Lisa op Vivianne werd goed door haar beoordeeld. Viv gaf de bal breed op Danielle die vanaf 11 meter verwoestend uithaalde 2-0.
In de 25ste minuut het enige smetje op de wedstrijd. Lieke werd door Lisa diep gestuurd, maar de keepster kwam iets eerder bij de bal. De ongelukkige botsing die volgde, zorgde ervoor dat Lieke helaas met een dikke knie de wedstrijd moest stoppen.
Gelukkig gingen onze meiden hierna wel goed verder en in de 29ste minuut werd Viv wederom diep gestuurd door Annemarie. Viv gaf de bal breed op Lisa, die de bal in een keer door tikte op Daan. Zij kapte nog drie tegenstanders uit en knalde de 3-0 tegen de touwen.
In de 32ste minuut kwam Lisa nog een op een met de keeper, maar haar inzet werd gestopt. Twee minuten later een goede opbouw van achteruit tussen Jessica S en Annemarie. Viv werd door hun diep gestuurd, kapte haar tegenstander uit en in plaats van zelfzuchtig te zijn legde ze de bal breed op Daan, die zo haar hattrick kon maken, 4-0.
De koek was echter nog steeds niet op voor de rust. In de 41 ste minuut kreeg Lisa een hoge voorzet, maar haar halve omhaal werd gekeerd door de keepster. Uit de daaropvolgende corner van Lisa, maakte Vivianne de 5-0 door de bal licht te beroeren. In de blessuretijd viel nog bijna nummer zes. Een steekbal van Lianne Heijboer zette Lisa alleen voor de keeper, die redding bracht. In de rebound schoot Lianne H. net naast.
Na in de rust vooral te wijzen op scherpte in de tweede helft, begon Moerkapelle weer ijzersterk. In de 46ste minuut gag wederom Viv de bal diep op Daan, die de 6-0 aantekende.
In plaats van nog verder doorzetten, verslapten onze meiden en kwam Dilettant meer en meer in de wedstrijd. In de 56ste minuut werd het eerste echt gevaarlijke schot ook gelijk de 6-1. Een onhoudbare bal in de bovenhoek.
Moerkapelle was hierna echter niet wakker geschut en mocht van geluk spreken dat Shirley in de 70ste minuut knap redding bracht op wederom een vrij schot van de Dilettant spits. Twee minuten later mocht zij weer vrij uithalen en belandde de bal op de lat.
Na een spaarzame aanval in de tweede helft, kregen onze meiden een corner. Deze werd in eerste instantie afgeslagen, maar Lianne Heijboer bracht de bal terug in de 16-meter. Rozanne kwam als meest gelukkige uit de scrimmage en maakte oog in oog met de keepster geen fout. 7-1.
In de 80ste minuut kopte Lisa nog voorlangs na een vrije trap van Britt. Maar nu volgden weer de grootste kansen voor Dilettant.  Eerst bracht Shirley redding met haar benen op een schot van de tegenstander, de rebound werd gelukkig naast geschoten. Na 84 minuten werd het toch 7-2 nadat een middenvelder van Dilettant vrij kon oplopen richting ons strafschopgebied en vrij mocht uithalen. In de 86ste minuut moest Shirley wederom reddend optreden, toen een tegenstander alleen op haar af mocht. Gelukkig dook zij goed op de bal. De laatste twee kansen van de wedstrijd kwamen uit dode spelmomenten. Eerst mocht Lisa in de 89ste minuut een strafschop nemen. Deze werd goed ingeschoten, maar de keepster koos helaas de goede hoek. Het laatste wapenfeit was van Dilettant die in de 90ste minuut nog een vrije trap op de lat schoten.
Al met al een verdiende overwinning, maar we moeten wel beseffen dat een wedstrijd 90 minuten duurt. Nu hadden we marge, maar vaak hebben we meer kansen nodig om er zeven te maken. Dit was luxe voor ons. Zaterdag wacht voor ons de altijd lastige thuiswestrijd tegen BSC. Dus meiden scherpte gewenst.

Barry