Perfecte competitiestart voor Vrouwen 1

Moerkapelle VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 5e klasse 3

26 september 2015 12:45

Na een behoorlijk aantal trainingen en drie bekerwedstrijden met wisselende resultaten, deze werden voornamelijk als oefenwedstrijden gebruikt, mochten de meiden van Moerkapelle vr1 vandaag weer starten met de competitie. Voorafgaand aan de competitie werd de doelstelling uitgesproken om lekker in de middenmoot mee te draaien.

We mochten vandaag spelen bij DWO in Zoetermeer. Een voor ons totaal onbekende tegenstander. Het bleek een zeer jong team te zijn, dus vooraf werd vooral het conditionele gedeelte en de snelheid van de tegenstander gevreesd. Vanaf de aftrap bleek in de eerste helft dat beide teams behoorlijk aan elkaar gewaagd waren. DWO was voetballend wat beter, hadden goede combinaties, maar tot echt grote kansen kwam dit niet. Mede doordat Moerkapelle vandaag als een collectief op het veld stond. In de tweede minuut van de wedstrijd kreeg Vivianne een lastige kans vanaf links, welke door de excellente keeper van DWO werd gestopt. In de 7e minuut leek Lisa alleen op de keeper af te kunnen, maar helaas werd zij onderweg gehaakt. Wat resteerde was een vrije trap die verder niets opleverde. Ook Rozanne en Jennita zorgden voor dreiging, maar de kracht ontbrak om echt grote kansen te creëren. Aan de andere kant had DWO wat kleine schotkansen, een corner die bijna rechtstreeks in het doel belandde. De grootste kans kwam toen de bal in zestienmeter tijdens de kluts voor de voeten van de DWO spits viel na wat geklungel bij onze meiden. Gelukkig stonden Britt en Shirley op de juiste plek om een achterstand te voorkomen.

Nadat in de rust nog even de juiste tactiek werd doorgesproken, begonnen we gemotiveerd aan de tweede helft met als doel zeker niet te verliezen. Waar de eerste helft de kansen van beide teams op een hand te tellen waren, was dat de tweede helft totaal anders. Al na 30 seconden kon Vivianne vrij uithalen op doel na een voorzet van Jennita, maar de keeper van DWO redde bekwaam. Kort daarna waren de rollen omgekeerd en kon Jennita alleen op het doel afgaan, na een steekbal van Vivianne, maar ook nu was de keeper een te lastige horde. Waar DWO de eerste helft nog goed voetballend doorkwam, bleek Moerkapelle de tweede helft een onneembare vesting. Onze conditie bleek beter te zijn en het middenveld werd onder leiding van Lyanne stevig in handen genomen. Megan, Kyra en Annemarie wonnen ook al hun duels als middenvelders en als DWO dan doorkwam werd achterin gevochten als BLAUW WITTE LEEUWINNEN om elke bal te veroveren. Ilse, Jessica, Britt en Mirjam, wat waren jullie goed vandaag.

De twee keer dat DWO nog voor gevaar zorgde met gevaarlijke vrije trappen, was het Shirley die met mooie reddingen de nul hield. Het gevoel kwam steeds meer dat we deze wedstrijd wel moesten gaan winnen. Maar na kansen een op een met de keeper van DWO van Vivianne 5x, Jennita 2x en een corner van Lisa die op de lat belandde, krijg je toch het gevoel: als je ze zelf niet maakt, dan ......

Om nog wat extra druk op de verdediging te zetten, werd een keihard werkende Chantal, gewisseld voor nog meer snelheid voorin met Lieke. In de 85ste minuut kregen onze meiden dan ook eindelijk loon naar werken. Wederom was het Vivianne die haar tegenstanders te snel af was en dit keer faalde ze niet. De bevrijdende 0-1 viel en die werd groots gevierd. Hierna hield Moerkapelle druk op de helft van DWO en in de 89ste minuut maakte Lieke een einde aan alle hoop van DWO door een corner uit de rebound binnen te schieten, 0-2.

Kort hierna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en kon het eerste kleine feestje van het seizoen beginnen. 3 punten mee terug naar Moerkapelle door middel van keihard werken, gedisciplineerd verdedigen en wachten de de doelpunten.

Meiden gefeliciteerd, volgende week weer een pittige wedstrijd bij Hazerswoude.

Barry