Strijdvaardig Moerkapelle veroverd in slotfase eerste competitie winst op Rijnstreek

Rijnstreek 1

Wouter Noorlander (scrimmage)
Harmen Verweij
...

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

12 oktober 2013 14:30

Jong, K.N. de

Zaterdag jl. moest Moerkapelle 1 het thuis opnemen tegen VV De Rijnstreek uit Nieuwerbrug aan den Rijn. Bij Moerkapelle had het de afgelopen weken niet al te zeer meegezeten en was er vanmiddag veel, zo niet alles, aan gelegen om in deze competitie de eerste winst op eigen terrein te behalen. Moerkapelle begon met de eerste aanvallen en binnen 5 minuten was het Koorevaar die de lat raakte. Rijnstreek liet Moerkapelle komen en kwam zachtjes aan meer in haar spel. Na ruim een kwartier spelen werd een mooie aanval door Rijnstreek vanaf links keurig afgemaakt door de rechtervoorhoede speler. Zo keek Moerkapelle weer vroeg tegen een achterstand aan. Moerkapelle probeerde daarna de draad weer op te pakken. Een vrije trap kon halverwege de eerst helft door Drost net niet worden binnen gewerkt. Uit de counter daarna wist Rijnstreek via een kaats en halve lobbal op enigszins  gelukkige wijze de 0-2 te scoren. Moerkapelle gaf het niet op en bleef hard werken, het spel werd er niet veel beter op, maar de inzet vergoede veel. Na enkele goede kansen, die door de goede doelman van Rijnstreek werden gestopt, was het In de slotfase van de eerste helft Harmen Verweij die eindelijk goed doorging en op de doellijn Wouter Noorlander wist te bereiken, deze zorgde voor de aansluitingstreffer 1-2.

Moerkapelle ging direct na rust op zoek naar de gelijkmaker. Na10 minuten in de tweede helft was het eerst Van Dommele die na een mooie solo met een goed schot weer de lat raakte. Daarna was het De bruin die op de lat kopte. Uit deze rebound wist wederom Wouter Noorlander de terechte gelijkmaker te scoren. Moerkapelle zette daarna aan om op voorsprong te komen, dat lukte niet. Na een uur spelen was het Drost die op eigen helft een overtreding begin. De vrije trap werd door Rijnstreek goed genomen, de inzet werd doorgekopt en wel zo dat deze net met een boog over doelman Slingerland heen achter hem in het doel belande. Deze nieuwe achterstand was een forse streep door de rekening van het strijdvaardige Moerkapelle, maar de moed zakte hen niet in de schoenen. Men zocht opnieuw de aanval volop op. Vervolgens volgde vele aanvallen en een behoorlijk aantal kansen voor Moerkapelle, doch de doelman van Rijnstreek wist tot kort voor het einde van de wedstrijd zijn doel verder schoon te houden.

In de tumultueuze laatste fase van de wedstrijd gebeurde er veel. Het geheel begon na een veel te forse overtreding op, de daardoor door de lucht vliegende, Harmen Verweij. Deze overtreding kon niet zonder gevolgen kon blijven. De gemoederen liepen door dit voorval aan beide zijde echter even op. Het gevolg hiervan was dat niet de verdediger die de tackle begin, maar een van de andere spelers van Rijnstreek en ook Verweij het veld, met een rode kaart, moesten verlaten.

Rijnstreek kon de vloedgolf aan aanvallen van Moerkapelle hoe langer hoe moeilijker stuiten. Vlak voor het einde van de wedstrijd was het de andere Verweij, Arco, die binnen het strafschopgebied werd neergehaald. De scheidsrechter zag geen overtreding in deze situatie, echter direct er na, de bal was de zestienmeter nog niet uit geweest, werd Sallevelt hard in de rug gelopen. Deze keer wees de scheidsrechter resoluut naar de stip. Het was Wouter Noorlander die zijn volgende penalty feilloos nam en zijn derde doelpunt van de middag scoorde. Moerkapelle stond wederom op gelijk hoogte. De vraag was zit er deze middag nog meer in. Rijnstreek leek uitgespeeld en Moerkapelle had nog net iets meer over. Eerst was het Van Nieuwkoop die dacht er langs te zijn, maar ook hij werd zeer hardhandig gevloerd en was de volgende die door de lucht moest vliegen. Deze forse overtreding werd bestraft met een directe  rode kaart. In de laatste minuten van de wedstrijd werd de rappe Justin Van Hoven nog een keer vanaf het middenveld weggestuurd. Hij was het die Moerkapelle vanmiddag in de allerlaatste fase de eerste competitie overwinning van dit seizoen wist te bezorgen, door de bal keurig langs de uitkomende en uitstekende doelman van Rijnstreek te schuiven. De druiven voor Rijnstreek waren begrijpelijk enigszins zuur. Zij hadden lange tijd op voorsprong gestaan maar het treuzelen en soms behoorlijk harde spel kwam hen ten slotte toch nog duur te staan. Moerkapelle moet nu verder kijken en zien dat ze de komende wedstrijden de lijn omhoog weten vast te houden. Over veertiendagen volgt de thuiswedstrijd tegen Aarlanderveen.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Taco Drost, Peter Zijderhand, Justin van der Hoven, Daniel van der Hoeven, Wouter Noorlander, (Thijs van Nieuwkoop), Jaron van Dommele, Raymond de Bruin, (65:Thijs van Nieuwkoop) Tim Koorevaar(55: Stefan Sallevelt), Harmen Verweij,