V.V. Moerkapelle 1 zegeviert in Roelofarendsveen tegen SV WVC + 2x interview trainer

WVC 1

Assist: Taco Drost
Kamal Boutasgount (afstandschot)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

27 februari 2016 14:30

Maurits, M.

Moerkapelle 1 reisde zaterdag af naar Roelofarendsveen. Moerkapelle was verplicht haar thuiswedstrijd te spelen op het complex van WVC in Roelofarendsveen. De reden daartoe was dat uitwedstrijd eerder dit seizoen op verzoek van WVC was omgedraaid in een thuiswedstrijd. Op zich al opmerkelijk, maar blijkbaar ook lastig voor de KNVB om dit duidelijk te communiceren. Zelfs voor de scheidsrechter was dit aanvankelijk niet duidelijke en de goede man stond daarom eerst voor de poorten van het complex in Moerkapelle, terwijl ook hij in Roelofarendsveen moest zijn.
Moerkapelle had er na de laatste twee overwinning zin in om vanmiddag op de koude maar wel zonnige  zaterdagmiddag een goede uitslag neer te zetten. De opstelling van trainer De Vries kende een aanvallend karakter, een 3-5-2 opstelling. Met achterin op doel en als sluitpost de good old Slingerland en Zijderhand. Samen goed voor zo een pakweg 84 jaar ! en daarnaast, hersteld van zijn ziekte, voor het eerst Boutasquont weer in de opstelling.
Moerkapelle begon, zoals uit de opstelling al duidelijk was, zeer aanvallend aan de wedstrijd. Dat leverde na enkele minuten spelen reeds de openingstreffer op. Een slimme voorzet van Sluiter viel tussen de keeper en Boutasqount in. Kamal was er heel snel bij om met een simpele voetbeweging de bal langs de keeper te spelen. Dat beloofde veel goeds in de beginfase. Toch duurde het meer dan een half uur voordat Moerkapelle de volgende treffer liet aantekenen. In die tussen tijd waren er kansen voor J. v.d. Hoven,schoot over en H. Verweij gestopt door de keeper. Vlak voordat Moerkapelle de 0-2 bereikte had H. Verweij vast en zeker recht op een strafschop. Hij werd in het 16-metergebied stevig onderuit gehaald, maar op afstand kon de scheidsrechter van dienst hier geen strafschop in zien. Na een van de spaarzame aanvallen van WVC counterde Moerkapelle er mede door de goed spelende Sluiter op los. Hij pikte de bal op eigenhelft op, tikte hem over een speler heen, passeerde een verdediger, ontweek de stevig uitkomende keeper en schoot de bal keurig in doel. Hiermee was de 0-2 een feit. Enkele minuten later was het Drost die een mooie voorzet afleverde op het hoofd van J.v.d. Hoven die keihard binnenkopte. De ruststand was hiermee bereikt. Moerkapelle had zich in de rust waarschijnlijk opgemaakt voor een hogere uitslag maar na rust tapte WVC toch ook uit een iets ander vaatje en dacht daar anders over. WVC verdedigde behoorlijk maar ook stevig en daarbij leek het wat onrustig op het drukke middenveld bij Moerkapelle. Toch wist Boutasqount na ruim 10 minuten spelen de 0-4 op het scorebord te brengen. Hij werd op rechts instelling gebracht door van Dommele, omspeelde zijn tegenstander en schoot prachtig diagonaal zijn tweede van de middag binnen. Trainer de Vries moest na een klein uurtje Drost en Boutasquont wisselen. Daarna werd het bij Moerkapelle iets minder aanvallend en vierde de teugels. WVC  leek zelfs iets meer aan aanvallen toe te komen. Good old keeper Slingerland (44) verrichtte enkele miraculeuze reddingen en hield Moerkapelle goed op de been. Toch was het de rechterspits van WVC die de eer halverwege de tweede helft voor zijn club wist te redden door tegen te scoren. Moerkapelle kreeg zeker nog enkele hele grote kansen, maar zo had onder meer invaller Sallevelt vanmiddag weinig geluk met zijn schoten. Moerkapelle vond het voldoende zo en kon met de overwinning op zak huiswaarts keren om daar te vernemen wat de concurrentie had gedaan. Volgende week staat er al weer een uitwedstrijd op het programma, dan uit tegen Alphia. Daarna volgt op 12 maart de eerste thuiswedstrijd van dit jaar.

Opstelling: Patrick Slingerland, Taco Drost (55: Thijmen Eindhoven), Peter Zijderhand, Arco Verweij, Remon de Bruin, Kamal Boutasqount (60:Stefan Sallevelt), Jaron van Dommele, Daniel van den Hoven, Laurens Sluiter (80: Thijmen Eindhoven), Harmen Verweij (75: Arthur de Roode), Justin van den Hoven.

Een interview van  Omroep Zuidplas met trainer John de Vries is [hier] te beluisteren.
Een interview van  Theo Klomp van RTW met trainer John de Vries is [hier] te  beluisteren.