V.V. Moerkapelle 1 incasseert eerste nederlaag in dit seizoen van Kamerik

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse C

26 september 2015 14:30

Schuijt, T.I.M.

Moerkapelle, dat vroeg in het seizoen al last heeft van enkele geblesseerden, trad thuis onder een heerlijk najaarszonnetje aan tegen Kamerik. In de vijfde minuten belande een hard schot van J. v.d. Hoven bovenop de lat. Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd en zette, met Boutasqount als aanjager vanaf het middenveld, Kamerik van meet af aan onder druk.Na een kwartier spelen kwam Kamerik voor het eerst even onder druk van Moerkapelle uit en het was ook direct raak. Vanuit een goed genomen corner scoorde de spits van Kamerik de 0-1.Maar Moerkapelle pakte de draad onmiddellijk weer op en na enkele minuten was de stand al weer gelijk. Een scherpe voorzet van Boutasqount werd door Kamerik in eigen doel getikt. Boutasqount leek vanmiddag op dreef, want na een volgende mooie actie van hem ging zijn schot net naast.De blessuregolf bij Moerkapelle zetten zich ook tijdens de wedstrijd door. Halverwege de eerste helft moest  Koorevaar het veld verlaten. Kamerik kwam beter in de wedstrijd en na bijna een half uur spelen kwam de tegenstander, na een goed pass en loop actie weer op voorsprong. Moerkapelle werkte hard en poogde de gelijkmaker nog voor rust op het scorebord te brengen. Een grote kans kreeg J. v.d. Hoven daarvoor. Maar de middag en wedstrijd kantelde vlak voor de rust zo ongeveer in de 41ste minuut. Deze fase zou heel bepalend worden voor het verloop van de verdere wedstrijd. Een diep bal op de spits van Kamerik werd netjes verdedigd door de mandekker van Moerkapelle die de bal netjes wegtikte, voordat de spits er iets mee kon doen. Althans zo dachten vele er over en zo was het ook in werkelijkheid. Alleen de scheidsrechter van vanmiddag zag in de actie van de verdediger een overtreding en wees naar de stip. Ondanks het vlagsignaal van de grensrechter werd de penalty gewoon genomen. Keeper Slingerland werkte de strafschop tegen de paal aan en Moerkapelle bleef op dat moment een grotere achterstand bespaart. Nog geen minuut kreeg Moerkapelle de laatste grote kans voor de rust, maar onze spits schoot over.
De tweede helft ging in deze sportieve wedstrijd aanvankelijk redelijk gelijk op. Moerkapelle creëerde enkele kansen maar kwam niet tot scoren. Soms leek het er op dat er vanmiddag weinig mee zat. De vrije trappen waren veelal in het voordeel van Kamerik en Moerkapelle kon weinig goed doen, soms zelfs was dit gelet op de uitingen voor de tegenstanders waarneembaar, maar Moerkapelle beheerste zich en bleven proberen om tot scoren te komen. Moerkapelle viel aan en Kamerik counterde er op los. Hierdoor wist Kamerik 10 minuten voor tijd op de rand van buitenspel of mogelijk er overheen ? de voorsprong te vergroten naar 1-3. Daarmee leek de wedstrijd gespeeld maar Van Dommele wist voor Moerkapelle binnen enkele minuten de 2-3 te scoren. Kamerik counterde verder en dat werd keeper Slingerland enkele minuten voor tijd noodlottig. Hij moest zijn strafschopgebied uit en met een sliding raakte hij de bal maar belette ook de speler verder te spelen. De rode kaart was voorspelbaar en Moerkapelle moest met 10 man verder. Moerkapelle gooide vanaf nu alle remmen los en plaatste de ballen meer rechtstreeks in het strafschop gebied. Het was vanmiddag nog twee keer Boutasqount die de gelijkmaker probeerde binnen te schieten. De eerste poging na een virtuoze actie ging net naast. De tweede actie  in de 93ste minuut in het strafschop gebied werd hij genadeloos onderuit gehaald, maar een strafschop bleef uit. De scheidsrechter floot vlak daarna het sportief verlopen duel af.
De wedstrijd werd nadien helaas overschaduwd door een zeer vervelend incident. Na afloop van de wedstrijd belaagde een van de toeschouwers op een onverwacht moment de scheidsrechter. Dit was in schril contrast met de sportief verlopen wedstrijd en is vanzelfsprekend nimmer goed te keuren. Onder begeleiding van beide clubs heeft de scheidsrechter zijn weg naar de accommodatie vervolgd.

Opstelling: Patrick Slingerland, Tim Koorevaar (23: Harmen Verweij), Taco Drost (71:Stefan Sallevelt), Wouter Noorlander, Arco Verweij,Thijmen Eindhoven, Remon de Bruin, Kamal Boutasqount, Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele, Justin van den Hoven,