Moerkapelle 1 verliest, na gelijk opgaande strijd, in Driebruggen net van WDS

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

5 oktober 2013 14:30

Hoogerbrugge, J.C.

Moerkapelle reisde zaterdagmiddag af naar Driebruggen om daar tegen WDS aan te treden. Na de winst in de drie bekerwedstrijden levert Moerkapelle tot nu toe teleurstellende prestatie in de aanvang van deze competitie. Eind vorig seizoen wist Moerkapelle thuis nog te winnen van WDS, dat was de tegenstander van vanmiddag nog niet vergeten. Bij Moerkapelle was de zin gezet om een puntje mee te nemen uit Driebruggen.

WDS begon goed aan deze thuiswedstrijd en de eerste kansjes waren na ruim 10 minuten spelen  dan ook voor de thuisploeg. De spitsen waren toen nog niet warm gedraaid. Ook een goede schietkans daarna voor de goed spelende nummer 11 van WDS was toen nog niet aan hem besteed. Moerkapelle kwam voorzichtig aan meer en meer in haar spel en na ruim een half uur spelen kreeg Sallevelt de beste kans om de score te openen. Hij mocht alleen op de keeper af, maar miste bij deze unieke mogelijkheid. Vrij direct er naar kreeg Moerkapelle via Harmen Verweij de volgende mogelijkheid, doch de verdediger van WDS greep veel te  hard in. Was het er buiten of er binnen was de vraag, maar tot ieders verbazing wuifde de scheidsrechter de overtreding geheel weg ! Moerkapelle stond nog verbaasd te kijken en daar profiteerde WDS direct van. Vanaf de rand van buitenspel, of wellicht was het dit zelfs wel, schoot de behendige nummer 11 de bal onhoudbaar in een boog langs doelman Slingerland. Moerkapelle protesteerde nog over de onbegrijpelijke gang van zaken daarvoor, maar de achterstand was een feit. Moerkapelle zette WDS verder onder druk. Vanuit een mooie aanval schoot Van Dommele voor rust nog keihard en eveneens onhoudbaar op de lat.

Moerkapelle wisselde in de rust Van Nieuwkoop voor Arco Verweij waardoor de Bruin kon doorschuiven naar het middenveld. Dat gaf Moerkapelle de mogelijkheid om nog iets meer naar voren te voetballen. De druk voor WDS nam nog meer toe en de counters van WDS werden daardoor nog gevaarlijker. Na een uur spelen werd de rappe Harmen Verweij voor de tweede keer binnen de zestienmeter gevloerd. Wederom zag de dienst doende scheidsrechter hier geen overtreding in. Moerkapelle wisselde de lang niet fitte Sallevelt voor Koorevaar. Vlak daarna wist WDS uit een van de counters de voorsprong zelfs te vergroten tot 2-0. Moerkapelle gaf niet op en zocht nu met nog meer inzet de aanval op. Dit resulteerde na 70 minuten spelen in een volgende overtreding van WDS, weer op Verweij, binnen het strafschopgebied. Nu was er geen ontkomen meer aan en ging de bal uiteindelijk op de stip. Noorlander benutte deze strafschop feilloos. Moerkapelle ging direct weer op zoek naar de gelijkmaker. Een goede aanval via Van Dommele en de kopbal van Justin van der Hoven troffen net geen doel. Tien minuten voor tijd viel uiteindelijk het doek voor Moerkapelle. Een veel te zachte terugspeelbal van Arco Verweij luidde de 3-1 voor WDS in. Moerkapelle kwam direct daarna nog wel terug tot 3-2, door een goede voorzet van Justin van der Hoven die keurig werd binnengetikt door Koorevaar. Maar de strijd was gestreden en in de laatste minuten wist Moerkapelle de gelijkmaker niet meer te forceren. Het spel van Moerkapelle wordt elke week iets beter, doch de volledige inzet van een ieder is echt nodig om weg te komen uit deze onderste regionen. Volgende week wacht de thuis wedstrijd tegen Rijnstreek.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Raymond de Bruin, Taco Drost, Peter Zijderhand, Justin van der Hoven, Daniel van der Hoven, Wouter Noorlander, Thijs van Nieuwkoop (45: Arco Verweij),  Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt (65: Tim Koorevaar), Harmen Verweij.