Moerkapelle 1 speelt beter dan de weken er voor, maar OVS heeft aan één kans genoeg

Oudewater 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

28 september 2013 14:30

Sturz, A.

Zaterdag jl. moest Moerkapelle 1 het thuis opnemen tegen OVS uit Oudewater. Moerkapelle begon deze keer met Zijderhand op de positie waar hij al jarenlang speelt. Moerkapelle moet het dit seizoen hebben van voldoende inzet en meer en meer inzicht.
Het begon redelijk, in ieder geval veel beter dan vorige week aan deze wedstrijd. De eerste helft was van beide kanten een matig duel, beide teams leden regelmatig balverlies. De lange bal naar voren van Moerkapelle zorgde regelmatig voor lichte paniek in de Oudewaterse gelederen.
Toen Van Nieuwkoop dreigend op het doel van OVS afging was het een verdediger die hem maar met moeite de doorgang kon beletten. De doelman van OVS was vandaag in zeer goede doen. Hij moest er regelmatig aan te pas komen om een Moerkapelse voorsprong te voorkomen. Ook toen Verweij een goede kans kreeg, maar ook deze keer was de keeper van de tegen partij een sta in de weg.
Onmiddellijk na de aftrap van de tweede helft probeerde OVS het iets anders. Het was al in de 2 minuut na rust dat dit resultaat opleverde. De middenvelder van OVS passeerde op links een van de Moerkapelse spelers en legde de bal panklaar voor de voeten van de spits, deze aarzelde niet en tikte de bal simpel langs Slingerland. Achteraf was dit de enige echte kans die OVS had weten te creëren en de verdediging van Moerkapelle deze middag had weggegeven. Moerkapelle ging geleidelijk aan weer ten aanval. Een inzet van Verweij kon met veel moeite uit de doelmond worden verwijderd en het schot daarna werd door de doelman uit de kruising geplukt. Met veel inzet en in laatste poging trok Moerkapelle nog eens met man en macht voorwaarts, maar helaas zonder een echt resultaat. De overwinning voor OVS hing lang aan een zijden draadje, maar werd per saldo wel een feit. Jammer voor Moerkapelle dat beter gaat spelen en voor de inzet en vechtlust vanmiddag wel een puntje verdiende, maar nog wel met lege handen staat. Volgende volgt de lastige uitwedstrijd tegen WDS.