Moerkapelle, eerst beter, maar laat zich vellen door loep zuivere counters van Noordeloos

SV Noordeloos 1

Assist: Brend Hoogma
... (kopbal)
Anoniem (schot)
Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

25 april 2015 14:30

Roest, R.E.

Na de mooie overwinning vorige week uit op Lekkerkerk had Moerkapelle nog een kansje op de 3de periodetitel. Dan moest het vanmiddag wel afrekenen met Noordeloos. Op zich zou dat moeten kunnen, maar spits Van den Hoven was er vanmiddag niet bij en dat is voor Moerkapelle toch wel ook weer een aderlating.
Moerkapelle begon vol energie en met aanvallen voetbal, met Brend Hoogma deze keer niet achterin maar opkomende vanaf het middenveld. Dit leverde direct al enkele hele goede kansen voor Moerkapelle op. Na 5 minuten al brak Hoogma door, passeerde de keeper en had de bal voor het inschieten. Zijn eerste poging ging helaas net naast. Moerkapelle was het eerste half uur volop in de aanval en Noordeloos moest met man en macht alles bijzetten om het doel schoon te houden en kwam ook niet aan een aanval toe. Na kansen voor V.d. Hoven en De Bruin resulteerde halverwege de eerste helft de aanvalsgolf in het eerste doelpunt voor Moerkapelle. Het was weer de goed spelende Hoogma die er op links langs ging en de bal keurig voorzette. De Bruin behoefde alleen slechts tegen de bal aan te lopen om deze achter de doellijn te krijgen. De verlossende eerste treffer was een feit. Maar daarna leek het wel of Moerkapelle enigszins verlamde. Een verkeerde terugspeelbal en het uitkappen van een verdedigers bracht Noordeloos moeiteloos heel snel al weer terug in de wedstrijd. Het was de eerste mogelijkheid voor Noordeloos die men zo in de schoot geworpen kreeg. Moerkapelle probeerde het daarna nog even maar weer was het Noordeloos die continue de lange bal hanteerde op de spits met nummer 10. De veelal haar scherp geschoten lange ballen bereikte de spits enkele minuten daarna. De verdediging van Moerkapelle liep achteruit en ging voor de 2de keer in enkele minuten in de fout. Moerkapelle bracht Noordeloos haar fijn in de wedstrijd en valk voor rust werd het tot ontsteltenis aan Moerkapelle zijde zelf nog 1-3 ook. Noordeloos wist evenals de toeschouwers niet wat het mee maakte.

In de tweede helft wisselde trainer Disseldorp Drost voor Eindhoven en zocht Moerkapelle weer de aanval op. Lange tijd ging het spel op en neer met een iets meer aanvallend Moerkapelle.

Na een half uur spelen mocht Noordeloos, na een onbestrafte gebleven overtreding op v.d. Bas, zelf de voorsprong nog verder vergroten. Ook bij een zware overtreding op het middenveld op v.d. Hoven werd te laconiek gereageerd. V.d. Hoven kon met een knieblessure het veld verlaten. Moerkapelle probeerde het zeker nog wel en kwam uit een vrije trap van de Bruin, rebound voor Noorlander, op 2-4 en vlak er na door de mooiste aanval van de middag, opgezet door Sallevelt op eigen helft en met 3 keer een een-twee, zelf keurig binnengeschoten, op 3-4. Maar het was niet de middag van de verdediging van Moerkapelle want ook op de laatste aanval van Noordeloos had men geen afdoende antwoord. Noordeloos wist vanmiddag, na een half uur lang extreem onder druk te hebben gestaan, met 3-5 van Moerkapelle te winnen. Moerkapelle moet de hand in eigen boezem steken, want de mooie positie en kleine kans die men nog had voor de strijd om de 3de periode lijkt nu verkeken. Volgende week komt Bergambacht op bezoek en daarna volgt op 9 mei de laatste wedstrijd uit tegen Lopik.

Opstelling: Patrick Slingerland, Frank van der Bas, Jilles Eindhoven, Wouter Noorlander, Taco Drost (45: Thijmen Eindhoven), Daniel van der Hoven (70:Jurn Hoogma), Remon de Bruin, Brend Hoogma, Jaron van Dommele, Tim Koorevaar, Stefan Sallevelt