Moerkapelle weer op dreef, ruime winst tegen SPV ‘81

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

11 april 2015 14:30

Stans, D.

Na een aantal goede wedstrijden en winst met ruime cijfers wilde Moerkapelle zich zaterdag jl. revancheren voor het onnodige verlies van vorige week, de kansen waren er maar de doelpuntenmachine stokte even, tegen titelkandidaat IFC. Thuis tegen SPV ’81 uit Polsbroek moest dat gebeuren. Moerkapelle kent nog steeds een groot aantal blessures, waardoor het voor trainer Disseldorp puzzelen blijft, maar dat pakt de laatste weken veelal goed uit.

Moerkapelle begon op deze regenachtige zaterdagmiddag vol overtuiging aan de wedstrijd. SPV ’81 werd meteen onder druk gezet. Dit resulteerde direct al in enkel mogelijkheden voor Moerkapelle. Het duurde echter nog tot 20 minuut tot dat de score werd geopend. Een door v.d. Bas goed genomen vrije trap werd door Justin v.d. Hoven door gekopt en kwam voor de voeten van Sallevelt terecht. De twijfelde niet en opende de score vanmiddag. Daarna volgde een serie aanvallen van Moerkapelle kant, waarbij een hoogte puntje de voorzet van Sallevelt op Spits v.d. Hoven was. Hij kon echter net niet voldoende het hoofd achter de bal krijgen. Even later was het wel raak. Bij een volgende goede aanval werd de weer goed spelende Daniel v.d. Hoven door het midden vrij voor de keeper gezet. Ook hij wist de aanval keurig af te maken en de 2-0 voorsprong op het bord te zetten. Zo ging het aanvallende spel van Moerkapelle nog even door. Een mooi schot van V. Dommele werd door de keeper net naast getikt en uit de corner wist spits v.d. Hoven weer net niet met het hoofd het doel te bereiken. Vlak voor rust toen Moerkapelle even iets gas terug moest nemen kon SPV ’81 iets terug doen. Een schot van af het middenveld werd door keeper Slingerlang overgetikt. Keurig op tijd floot de jonge uit Vlaardingen afkomstige goed leidende, scheidsrechter voor de rust.
Aanvankelijk leek het er even op dat Moerkapelle de wedstrijd in de inmiddels stromende regen op een zelfde wijze ging voortzetten. De eerste kans in de 2de helft was voor van Dommele na het veroveren van de bal door de hard werkende Daniel v.d. Hoven. Deze kans werd niet benut evenals een vrije trap van De Bruin die door de keeper van SPV ’81 keurig buiten werd getikt. Daarna probeerde SPV ’81 een kwartier lang met man en macht de aansluitingstreffer te forceren. Dat lukte echter niet. Moerkapelle pakte daarna de draad weer op. Na 65 minuten wist spits v.d. Hoven, uit een voorzet van v.d. Bas, met een goede kopbal binnenkant paal de 3-0 te realiseren. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Trainer Disseldorp wisselde Nieuwkoop voor de Bruin. Nieuwkoop stond nog maar enkele minuten binnen de lijnen toen hij vanuit aangeven door Koorevaar de 4-0 mocht binnen tikken. Een grote kans na een mooie rush van Van Dommele vanaf het middenveld eindigde in de voeten van de keeper. Vlak voor tijd kreeg middenvelder Van Dommele vanmiddag dan toch nog loon naar werken. Hij had een aantal kansen gehad en zelf gecreëerd maar het was hem nog niet gelukt te scoren. Uit een corner van weer Kooreveaar kopte hij de bal keurig in het kruis van het doel. De 5-0 overwinning was hiermee een feit en geenszins geflatteerd.
De doelpuntenmachine, 19 in de laatste 5 wedstrijden, lijkt zich na vorige week weer te herstellen. Volgende week gaat Moerkapelle om 14:00 uur al op bezoek bij het hoog geklasseerde Lekkerkerk.

Opstelling: Patrick Slingerland, Frank van der Bas, Jilles Eindhoven, Wouter Noorlander, Brend Hoogma, Daniel van der Hoven, Remon de Bruin (70: Thijs van Nieuwkoop), Jaron van Dommele, Tim Koorevaar, Justin van den Hoven, Stefan Sallevelt