Moerkapelle wint met ruime cijfers ook in de uitwedstijd bij en tegen Rohda’76

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

28 maart 2015 14:30

Delft, A. van

Na de goede thuiswedstrijd van vorige week tegen Linschoten moest het eerste elftal van Moerkapelle het zaterdagmiddag jl. in een uitwedstrijd openen tegen het hoger geklasseerde Rohda ’76. In de thuiswedstrijd, november vorig jaar, had Moerkapelle, door van het toen bijna onverslaanbare Rohda ’76 met 4-1 weten te winnen en voor het nodige spektakel gezorgd. Dit betekende wat voor Moerkapelle met de oud-trainer van Rohda’76 Koos Disseldorp aan het roer. Mede ook in acht genomen de goede serie die Moerkapelle de afgelopen weken heeft neergezet.

Moerkapelle nam direct het heft in handen en Rohda ’76 liet zich bij de eerste de beste actie van haar minder goede kant zien. Sallevelt omspeelde op links zijn tegenstander die direct met een trap naar de benen van Sallevelt eigenlijk direct rood verdiende. Daarvoor vond de scheidsrechter het kennelijk nog te vroeg in de wedstrijd. De vrije trap die hieruit volgde werd doorgekopt richting spits v.d. Hoven die er eigenlijk alleen zijn hoofd maar tegen aan had hoeven te zetten, maar hij struikelde een klein beetje, en de bal vloog over. Daarna probeerde Rohda’76 het spel in handen te nemen. Dat lukte maar te dele alhoewel keeper Slingerlang enkele keren moest ingrijpen en Noorlander goed weg kwam bij een overtreding in het strafschop gebied. Moerkapelle speelde op het zeer slecht bespeelbare natuurgrasveld meer het directe spel dat ook zeker kansen creëerde. Na bijna 20 minuten spelen wist Moerkapelle spits v.d. Hoven de score te openen door een corner van zeker 10 meter afstand hard binnen te koppen. Rohda’76 was daarvan even van streek en daar profiteerde Moerkapelle direct weer van. Een bal van achteruit hobbelde langs een middenvelder van Rohda ’76 en kwam in de voeten van Van Dommele. Hij omspeelde zijn tegenstander en met een rush op het doel van Rohda’76 af was hij niet meer te keren. Zo stond Moerkapelle halverwege eerste helft al op een mooi 0-2 voorsprong. Moerkapelle bleef in de eerste helft heer en meester en kreeg, via spits v.d. Hoven, maar ook de Bruin en Van Dommele,  een aantal riante kansen om de voorsprong voor rust al tot een hogere score op te laten lopen. Dat lukte niet en Rohda’76 probeerde zich in de wedstrijd terug te vechten wat, op een schot na dat voor langs ging, ook niet echt lukte. Zo werd rust met de 0-2 voorsprong bereikt.

Moerkapelle stelde zich bij aanvang na rust in op een aanvallende tegenstander. Rohda ’76 deed in het eerste kwartier van de tweede helft ook wat het kon en probeerde de verdediging van Moerkapelle te verschalken. Dat lukte op een vermeende handsbal van Koorevaar na niet echt. De scheidrechter liet vanmiddag van beide kanten behoorlijk wat toe en hield kennelijk wel van een stevig potje voetbal.

Moerkapelle zocht na rust met de voorsprong op het bord de counter regelmatig op. Na ruim een uur spelen was het De Bruin die vanuit een mooie driehoeks aanval en goed aangeven van Van Dommele het gaatje vond om de 0-3 binnen te schieten. Daarmee was Rohda ’76 vanmiddag eigenlijk al op of door de knieën. Trainer Disseldorp die zijn genot vanmiddag waarschijnlijk niet op kon wisselde Koorevaar voor Hertog. Hertog kreeg bij een van zijn eerste balcontacten al de kans om met een gericht schot de score te verhogen, dat lukte net niet, maar even later was het de vanmiddag zeer alert spelende De Bruin die geklungel in de verdediging van Rohda’76 direct wist af te straffen. Moerkapelle deed met een verse kracht, Verschoor, op het middenveld het slot op de deur.

Vlak voor tijd wist rohda’76 met enig hulp van de scheidsrechter de eer nog te reden. Uit een corner werd keeper Slingerlang zwaar gehinderd en kon daardoor de bal niet voldoende raken, maar dat kon de pret aan Moerkapelle zijde al lang niet meer drukken. Moerkapelle versloeg zaterdagmiddag jl. Rohda’76 voor de tweede keer dit seizoen met de overtuigende cijfers van 1-4. Het hele elftal heeft daarvoor hard gewerkt, zeker ook de altijd maar deze keer zeker ook hardwerkende middenvelder Daniel v.d. Hoven die op weinig foutjes te betrappen was. Moerkapelle heeft haar goede serie van de afgelopen weken, die een enkele keer te weinig of geen punten opleverde, keurig weten te vervolgen. Volgende week wacht de volgende zware uitwedstrijd, inhaal, tegen mede koploper IFC.

Opstelling: Patrick Slingerland, Jurn Hoogma, Jilles Eindhoven, Wouter Noorlander, Brend Hoogma Daniel van der Hoven, Jaron van Dommele, Remon de Bruin(75: Menno Verschoor), Tim Koorevaar (65: Jeroen Hertog), Justin van den Hoven, Stefan Sallevelt (84; Frank van der Bas)