Moerkapelle scoort er weer op los en wint met ruime cijfers tegen Linschoten

Linschoten 1

... (scrimmage)
Anoniem (schot)
Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

21 maart 2015 14:30

Khouch, A.

Na de wedstrijd vorige week tegen Streefkerk, die ondanks vier treffers, geen punt opleverde mocht Moerkapelle 1 het afgelopen zaterdag weer thuis opnemen, nu tegen Linschoten. Na de te grote nederlaag eerder dit seizoen in de uitwedstrijd had Moerkapelle tegen Linschoten nog wel wat goed te maken, echter de absentielijst van trainer Disseldorp was ook deze week weer iets langer geworden. Naast de al even geblesseerden Zijderhand en Drost kon hij deze keer ook niet beschikken over keeper Slingerland, Noorlander en van Adrichem en Thijmen Eindhoven. Maar de Bruin, Sallevelt en Koorevaar waren weer van de partij en gelukkig kon er weer een beroep op enige oud eerste elftal  spelers, deze keer de gebroeders Lips, worden gedaan.

Moerkapelle begon de wedstrijd, met zeer aanvallend spel, met een stevige wind zijwaarts in de rug. Enkele voorzetten leverde enig gevaar op. De Bruin kon enkele keren koppend net niet bij de bal komen. Lange hoge ballen kwamen gedragen door de wind veelal te hard aan. Linschoten verdediging en kwam er af en toe een keertje uit. Halverwege de eerste helft leverde een van de schaarse uitvallen hen eerder resultaat op dan al die aanvallen van Moerkapelle kant. Een scrimmage in de verdediging bij Moerkapelle werd keurig afgestraft waarmee de voorsprong voor de tegen partij een feit was. Het zelfde spelbeeld zetten zich de rest van de eerste helft door, een aanvallend Moerkapelle dat voor de wind toch geen echte vuist kon maken en een verdedigend Linschoten. Een opmerkelijk feit is nog het vermelden wel waard. Bij de vele uittrappen van de keeper van Linschoten bleef de bal, door de harde zijwind op het gladde kunstgrasveld een aantal keren niet stilliggen en rolde weg. De keeper liep de bal regelmatig zeer rustig na. De scheidsrechter vond dit na een paar keer wel erg opmerkelijk en waarschuwde de keeper. Die op zijn buurt commentaar gaf dat hij het niet kon helpen dat de bal door de wind aan het rollen ging. Jammer genoeg eindigde deze opmerkelijke discussie in een gele kaart voor de verontwaardigde keeper van Linschoten.

Na rust trok Moerkapelle, die de moed nog lang niet had opgegeven, direct weer van leer met het zelfde aanvallende spel. Na ongeveer een kwartier spelen wist Van Dommele met een scherpe voorzet de instormende J. v.d. Hoven te bereiken. Hij kopte de bal hard langs de keeper van Linschoten. Hiermee was de maat gezet en de ban gebroken. Trainer Disseldorp wisselde v.d. Bas voor F. Lips en Moerkapelle zette nog meer druk op de verdediging van Linschoten. Vijf minuten later was het Sallevelt die al eerder enkele schoten had gelost, die nu met een fraaie boog bal van links naar de uiterst rechtse hoek van het doel de keeper verschalkte. Vanaf die tijd kwam Linschoten ook niet meer echt aan aanvallen toe. Een kwartier later werd Van Dommele uit een cornerbal, door een opzichtelijke duw in de rug, een scoringskans ontnomen. De scheidsrechter had dit waargenomen en kende een strafschop toe. Spits J. v.d. Hoven liet zich deze kans niet ontnemen en scoorde de 3-1.

De moei gestreden middenvelder D. v.d. Hoven werd vervangen door P. Lips. Het was al weer enkele  jaren terug dat gebroeders Lips in het elftal stonden. In dit geval in de verdediging samen met de gebroeders Hoogma, waar vorige week nog de gebroeders Eindhoven samen met de Hoogmaatjes speelden. De 4-1 viel een paar minuten later uit de mooiste aanval van de middag. J. v.d. Hoven wist in een moeilijke positie toch Sallevelt aan te spelen die op zijn buurt de De Bruin bereikte die de bal netjes inschoot.
Het laatste doelpunt van deze middag viel aan het einde van de wedstrijd uit een schot van de clubtopscoorder J.v.d. Hoven. Vanmiddag was dit met een zuiver hattrick alweer zijn 3de doelpunt. Moerkapelle was vanmiddag overduidelijke de betere partij en scoort er na een lange periode, de laatste 5 wedstrijden met 17 treffers, gelukkig weer eens flink op los. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Rohda ’76 op het programma.

Opstelling: Johan Klomp, Jurn Hoogma, Jilles Eindhoven, Brend Hoogma, Daniel van der Hoven (80: Pieter Lips), Frank van der Bas (60: Frederik Lips), Remon de Bruin, Tim Koorevaar, Jaron van Dommele, Justin van den Hoven, Stefan Sallevelt