Moerkapelle weet ook de wedstrijd in Oudewater tegen OVS winnend af te sluiten

Oudewater 1

... (kopbal)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

28 februari 2015 15:00

Nanne, R.

Zaterdag jl. stond voor Moerkapelle 1 het bezoek aan bij OVS in Oudewater op het programma.Uit de toch al de smalle selectie moesten deze week twee spelers aan de afwezigenlijst worden toegevoegd. Zowel Zijderhand al Van Adrichem konden vanmiddag wegens een blessure niet aan de wedstrijd deelnemen. Daar in tegen was de late winst van vorige week een mooie opsteker voor het elftal van trainer Disseldorp, dat ook nu vol goede moed aan de uitwedstrijd in Oudewater begon.

De wedstrijd begon iets later dan gepland vanwege het feit dat de scheidsrechter de kleurencombinatie niet voldoende ver uit elkaar vond liggen en Moerkapelle uittenue niet bij zich had . OVS was bereidwillig om het uittenue aan te trekken, waarvoor dank van Moerkapelle kant.

De wedstrijd begon aan beide zijde enigszins aftastend. De eerste mogelijkheden waren voor OVS. Keeper Slingerland drukke een kopbal van OVS goed buiten de palen. Moerkapelle wist na een half uur spelen wel de iets meer aanvallende partij te worden maar zo af en toe kwam OVS er ook uit. Dit wedstrijd beeld zette zich de gehele eerste helft voort. Enkele mogelijkheden voor De Bruin en Justin van den Hoven kwamen er, maar meer dan dat ook niet. Van den Hoven kreeg daarna nog een goede kans om de 0-1 te laten noteren, maar hij zag zijn schot hoog over het doel van OVS verdwijnen Vlak voor rust wist OVS een aanval op te zetten over de rechterflank. De verdediger van Moerkapelle werd onverwacht verschalkt en de bal kwam uit de voorzet netjes richting het hoofd van een van de aanvallers van OVS. Deze kopte de bal keurig binnen en doelman Slingerland kon alleen maar de bal verbouwereerd uit het net halen. De kansen van OVS in de eerste helft waren op een hand te tellen maar zij wisten wel met de voorsprong de rust in te gaan.

Moerkapelle had, ondanks de tegentreffer vlak voor rust, hoop geput uit de speelstijl van het laatste kwartier en begon vol wilskracht en inzet aan de tweede helft. Moerkapelle was de iets meer voetballende partij, maar met lange ballen en schoten van ver probeerde OVS gevaar te stichten in de verdediging van Moerkapelle. Na bijna een uur spelen kwam de verdiende gelijkmaker voor Moerkapelle. Aanvankelijk wist de verdediger van OVS een inzet knap keren, de rebound kwam via het lichaam van Justin v.d. Hoven voor de voeten van Koorevaar terecht en Tim wist er deze keer goed raad mee, hij schoot de bal tussen twee verdedigers en de keeper door het doel in.  De gelijkmaker was een feit. Moerkapelle ging net als vorige week direct op zoek naar de volle winst.

De Bruin kreeg hier vrij snel na de gelijkmaker een uitgelezen kans toe. Hij kwam vrij voor de keeper en had de bal voor het inschuiven. De goede keeper van OVS anticipeerde ook dit keer goed en de Bruin baalde want de keeper was hem weer de baas. Trainer Disseldorp bracht met nog een kwartier te spelen, de nog altijd spelbepalende middenvelder, Verschoor in het veld. Ondanks dat de aanvallers al bijna moei gestreden waren probeerde Moerkapelle hiermee nog meer druk naar voren zetten. OVS kreeg uit een lange bal nog een kans om gevaarlijk te worden mar de bal ging vlak voor het doel van Slingerland langs en kon net niet worden aangeraakt.

De spanning aan het einde van de wedstrijd nam toe. Door enkele langdurige blessure behandelingen aan, helaas voor OVS, aan OVS zijde, was het niet duidelijk hoeveel speeltijd er verstreken was en hoeveel tijd de scheidsrechter zou bijtrekken. De nood bij de keeper van OVS liep zo hoog op dat hij zelfs een sanitaire stop moest maken. Moerkapelle creëerde onder aanvoering van Verschoor nog veel meer druk en goede kansen. De Bruin had zijn middag niet en miste weer evenals Justin v.d. Hoven, in eerste instantie. Enkele minuten in blessure tijd veroverde Verschoor op het middenveld de bal en paste deze op rechts, tussen 3 verdedigers door, op opkomende middenvelder Van Dommele. Van Dommele begon met een bijna vrij veld voor zich aan zijn laatste, van zijn vele, rushes van deze wedstrijd. Hij omspeelde de verdediger en gaf haarscherp voor aan spits Van den Hoven. Justin schoot de bal keurig net op tijd binnen voor de overwinning. Een rustige sportieve wedstrijd met een voor Moerkapelle niet onverdiend, maar wel spannend einde. Volgende week staat de volgende uitwedstrijd op het programma tegen Kamerik.

Opstelling: Patrick Slingerland, Jurn Hoogma, Jilles Eindhoven, Taco Drost©, Thijmen Eindhoven, Daniel van der Hoven, Jaron van Dommele, Frank van der Bas (75: Menno Verschoor), Remon de Bruin, Tim Koorevaar, Justin van den Hoven