Moerkapelle veel grote kansen maar zeer efficiënt IFC pakt de punten

IFC 1

... (vrije trap)
... (scrimmage)
... (kopbal)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

4 april 2015 15:00

Vos, J. de

Na goede wedstrijden van de afgelopen weken ging het eerste elftal van Moerkapelle het zaterdagmiddag jl. op bezoek in Henrik Ido Ambacht bij koploper ICF. Moerkapelle had afgelopen week ook Jurn Hoogma aan de blessurelijst moeten toevoegen. Het was dit keer Jeroen Hertog die vanuit het tweede elftal aansloot bij de selectie.

Moerkapelle startte agressief en goed.

Dit leverde na 3 minuten al een voorsprong op. Een goede voorzet van Hertog bereikte spits v.d. Hoven, zijn kopbal werd afgeslagen en kwam voor de voeten van Van Dommele die direct uithaalde en de 0-1 voorsprong op het bord noteerde.

Deze onverwachte snelle voorsprong hield helaas niet lang stand. De vanmiddag, voor beide elftallen er warrig en wisselvallig fluitende scheidsrechter gaf meteen ook zijn stempel op de wedstrijd af.

Een vast overtreding op spits v.d. Hoven bleef onbestraft. In de counter werd de spits van IFC zeer licht getoucheerd, waarvoor direct werd gefloten. De vrije trap midden voor doel op de rand van het strafschop gebied belande langs de muur in de rechter hoek van het doel en zo was na 7 minuten de gelijke stand weer een feit. Moerkapelle liet zich niet uit het veld slaan en trok direct weer ten aanval. Dat zou zo de gehele eerste helft ook blijven. IFC kreeg geen grip op het Moerkapelse spelletje. De aanvalsgolven van Moerkapelle met een aantal goede kansen, voor Van den Hoven en Van Dommele, werd afgewisseld met enkele niet ongevaarlijke tegenstoten van IFC. Zo kon het zijn dat de aanvallers van Moerkapelle in de eerste helft zeker drie grote kansen onbenut lieten. De grootste kans was op slag van rust voor de Bruin. Hij mocht alleen op de keeper af gaan en scoren, echter hij schoot niet langs, maar op de voet van de uitkomende keeper van ICF. Uit de directe tegenaanval wist IFC nog voor rust wel te scoren. Een snelle aanval over links leverde als nog de zeker op dat moment niet verdiende voorsprong voor de thuisclub op.

Na rust leek het er even op dat de zelfde spelsituatie als voor rust zou gaan optreden. De eerste minuten waren weer voor Moerkapelle met een 300% dubbele kans voor dezelfde  de Bruin die hoe graag hij ook wilde vanmiddag het vizier niet op scherp had staan. Uit een Vrije trap belande de bal na slecht wegwerken door een IFC verdediger weer vlak voor zijn voeten op enkele meters vrij voor de keeper van IFC. De eerste poging belande tegen de keeper aan, die was al kansloos op de tweede poging, echter de Bruin schoot de bal over in plaats van rustig in een leeg doel ! Dit moment was achteraf gezien de ommekeer in de wedstrijd. IFC ging er weer iets meer in geloven en Moerkapelle kon de teleurstelling van het niet scoren maar moeilijk verwerken. Het was dan ook nog geen 10 minuten na rust dat de vrij staande nummer 6 van IFC uit een corner de bal  zo voor het inkoppen had.

De 3-1 voorsprong voor de thuisclub IFC was een feit. Moerkapelle probeerde het nog wel. Een goed schot van Sallevelt werd gestopt en de vrijheid die de verdediging van IFC van de arbiter kreeg was groot. Spits v.d. Hoven werd regelmatig straffeloos vastgehouden en bewerkt. Dit kostte hem per saldo ook nog een geel. IFC was vanmiddag uiterst efficiënt en gelukkig met de punten. Moerkapelle had het spel gemaakt maar de afronding en doelpuntenmachine was vanmiddag onvoldoende.

Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen SPV ’81.

Opstelling: Patrick Slingerland, Jeroen Hertog (80: Wouter van der Bas), Jilles Eindhoven, Wouter Noorlander, Brend Hoogma, Daniel van der Hoven, Jaron van Dommele, Remon de Bruin, Frank van der Bas (65: Thijs van Nieuwkoop), Justin van den Hoven, Stefan Sallevelt.