Van Dommele scoort tegen Streefkerk vier keer, maar geen punt voor onfortuinlijk Moerkapelle

Streefkerk 1

... (kopbal)
... (e.d.)
Jaron van Dommele (scrimmage)
... (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

14 maart 2015 14:30

Witte, M.M. de

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 thuis tegen Streefkerk. Aan de uitwedstrijd had Moerkapelle een punt weten over te houden.  Dat zou ook deze keer ook erg welkom zijn, maar mogelijk wel het meest haalbare, want ook deze week waren er weer twee spelers aan het al lange absentie lijstje van trainer Disseldorp toe te voegen. Daarbij waren ook Zijderhand en Drost nog geblesseerd. Streefkerk begon direct goed aan de wedstrijd. De eerste kansen waren dan ook voor de tegenpartij. Al vrij snel stond de behendige spits van Streefkerk, Van Vugt, vrij voor de keeper Slingerland. Zijn eerste schot ging over. De tweede keer, nadat de bal dwars door de verdediging heen, in een ogenschijnlijke buitenspel positie, de spits bereikte scoorde hij na enkele minuten al wel. Moerkapelle had in de eerste fase zichtbaar moeite met het goede veldspel van Streefkerk. Met lange ballen probeerde de verdedigers van Moerkapelle spits Van der Hoven te bereiken, soms lukte dat maar veel nog niet. Na bijna een kwartiet spelen zorgde zo een soort aanval voor onrust in de gelederen achterin bij Streefkerk. Een mooie lange bal van Thijmen Eindhoven wilde de keeper direct oprapen, echter hij  schrok zichtbaar van de snel opduikende Van Dommele. De keeper liet de bal los en Van Dommele was er als de kippen bij om de bal in het net te deponeren. Streefkerk was even de kluts kwijt. Het had moeite om de lange ballen van Moerkapelle goed te verwerken, toch was het Streefkerk dat na ruim een half uur spelen wederom op voorsprong kwam door een mooie voorzet die door spits Van Vugt keurig binnen werd gekopt. Moerkapelle creëerde zeker ook kansen maar scoorde niet. Al even was duidelijk zichtbaar dat de scheidsrechter Reijneveld het spel niet kon bij benen. Na 37 minuten spelen werd dat heel duidelijk toen de arbiter van dienst de strijd wegens een blessure moest staken. De wedstrijd werd stilgelegd en er werd naar een mogelijkheid tot vervolg gezocht. Formeel dient een wedstrijd na 30 minuten te worden hervat, daar was in dit geval geen sprake van. Na een buitengewoon lange rust pauze van precies 1 uur kon de wedstrijd om 16:20 uur pas worden hervat. Vanuit een buurgemeente was een scheidsrechter bereid gevonden om de wedstrijd verder af te maken. Moerkapelle probeerde de resterende 7 minuten van de eerste helft de wedstrijd te consolideren. Op slag van het rustsignaal bracht een onschuldige aanval van Streefkerk de bezoekers op fortuinlijke wijze op een 1-3 voorsprong. De aanvaller trok de bal vanaf de achterlijn terug echter de onfortuinlijke Brend Hoogma tipte de bal glijdend net aan, waardoor deze tergend langzaam net langs de handen van keeper Slingerland het doel in verdween. Direct daarna volgde het rustsignaal en werd er meteen van helft gewisseld.

Moerkapelle zette van meet af aan alles op alles en dat zorgde meteen voor onrust bij Streefkerk en zeker bij de doelman. Na 2 minuten spelen in de tweede helft was het al raak. Een vrije trap van Daniel v.d. Hoven werd door de op dreef zijnde Van Dommel over de doelman heen binnen gekopt. Moerkapelle had het heft in handen en Streefkerk was in deze fase de weg naar het doel van Moerkapelle geheel kwijt. Na 60 minuten spelen (2 uur na aanvang!) bracht Van Dommele  uit een vrije trap van Noorlander de stand weer op gelijke hoogte en nog geen 3 minuten later was de voorsprong voor Moerkapelle zelfs een feit. Uit een vrije trap van Jilles Eindhoven scoorde Van Dommele zijn vierde doelpunt (historisch hoogte punt) in een wedstrijd. Streefkerk wist de lange ballen en vrije trappen vanmiddag niet goed te verwerken. Een sensatie hing even in de lucht, echter, zoals zo veel keren, zit het venijn van een wedstrijd in de staart en het was nog ruim 25 minuten naar het eindsignaal. Streefkerk was geschrokken en probeerde de aanval weer te zoeken. Het had wel de hulp van de invallende scheidsrechter nodig om weer op gelijke hoogte te komen. De goede man zag een duidelijk overtreding geheel over het hoofd. Een harde duw in de rug van verdediger Hoogma werd niet bestraft maar de actie daarop volgend wel. Strafschop besliste de scheidsrechter wat voor de overtreding op zich begrijpelijk was maar jammer dat de duidelijke overtreding daarvoor niet was bestraft. De spits van Streefkerk benutte dit cadeautje deze keer ook netjes. Moerkapelle was hierdoor teleurgesteld en kon haar spel maar moeizaam meer hervatten. Streekkerk zette alles op de aanval wnat punt verlies zou voor hen voor het kampioenschap wel eens fataal kunnen zijn. Dit leidde er zelf toe dat ook het slotakkoord Het slotakkoord van deze enerverende wedstrijd was helaas voor Streefkerk. Uitblinkende spits van Vugt knalde vlak voor tijd, op mooie wijze, de winnende en evenals Van Dommele aan Moerkapelle zijde ook zijn vierde treffer van de dag binnen. Na een tomeloze inzet was het erg zuur vanmiddag voor Moerkapelle en het zoet, een fortuinlijke overwinning voor Streefkerk. Volgende week wacht Moerkapelle de thuiswedstrijd tegen Linschoten.

Opstelling: Patrick Slingerland, Jurn Hoogma, Jilles Eindhoven,  Wouter Noorlander, Brend Hoogma Thijmen Eindhoven, Daniel van der Hoven, Robert van Adrichem (20: Stefan Sallevelt) Jaron van Dommele, Frank van der Bas (80: Wouter van der Bas), Justin van den Hoven