DVC 1 - Moerkapelle 1

31 augustus 2013 14:30

Katwijk, B. van

Laatste poule wedstrijd ook prooi voor mannen van Moerkapelle 1

Voor de laatste bekerwedstrijd tegen DVC moest Moerkapelle afreizen naar Delft. Deze uitwedstrijd was voor de nieuwe trainer Koos Disseldorp de laatste proef voor de aanvang van de competitie.

Moerkapelle was op het moment van spelen al door in de poulefase van de beker door overtuigende overwinningen op respectievelijk Taurus en HOVDJSCR. Het was voor de andere teams nog wel van belang wie er als 2e door zou gaan. Dan zou je verwachten dat er een strijdend DVC zal aantreden, maar niets bleek minder waar. Moerkapelle kon voetballend doen en laten wat het wilde zonder daarin gestoord te worden door een fel jagende tegenstander. In het begin van de wedstrijd blonk alleen de look-a-like van Jaap Stam, spelend in de defensie van DVC, uit door ferme tackles en goed coachwerk.

Desalniettemin werd deze generale repetitie goed opgepakt door Moerkapelle en stond het al snel op een 1-0 voorsprong door een knappe solo van Brend Hoogma. Vervolgens gaf hij de bal op een presenteerblaadje aan Tim, die met een intikker voor de 0-1 aantekende. Moerkapelle speelde soepel en dat leidde tot een aantal kansen voor onze aanvallers. Vlak voor rust was het toch nog een keer raak en was het Wouter Noorlander die zijn eerste velddoelpunt maakte na mooi draai en kapwerk in de 16 meter.

In de tweede helft speelde Moerkapelle de wedstrijd rustig uit en hield het geheel volgens afspraak de 0 achterin. Het kon zelfs uitlopen naar een ruime zege van 0-4 door goals van nogmaals Tim Koorevaar en Thymen Eindhoven.

Volgende week wacht Moerkapelle de zware competitiestart tegen titelkandidaat Alphia. Opsteker voor het 1e team van Moerkapelle is dat het 4 van de 5 wedstrijden in de voorbereiding winnend heeft afgesloten en dus met een goed gevoel de competitie in gaat.