Moerkapelle creëert kansen en verdiende in Polsbroek meer dan het gelijke spel

SPV '81 1

... (scrimmage)
... (kopbal)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

22 november 2014 14:30

Pasalic, S.

Moerkapelle 1 reisde zaterdagmiddag op dit jaar al weer zonnige zaterdagmiddag af naar Polsbroek voor de uitwedstrijd tegen SPV “81.Bij Moerkapelle stond vanmiddag, bij afwezigheid van Klomp de good old (42) Patrick Slingerland op doel. Moerkapelle wilde na de opkikker tegen Rohda ’76 deze lijn ook in uitwedstrijden graag voorzetten en SPV ’81 doet dit seizoen leuk mee en wilde vanmiddag graag in de ranglijst over Moerkapelle heen zien te komen.

Moerkapelle begon over rechts met enkele gevaarlijke aanvallen aan de wedstrijd. Van Dommele zette een paar keer goed voor maar deze voorzetten kwamen nog niet aan bij de spitsen. SPV hanteerde van meet af aan de lange bal. Na 10 minuten voetbal werd een voorzet van rechts door de spits met nummer 9 net voor Jurn Hoogma met het hoofd geraakt en landde boven op de kruising.

De verwachting was dat deze bal achter zou gaan maar op miraculeuze wijze sprong de bal terug het veld in en wel ook nog net voor de voeten van dezelfde aanvaller, die de bal zo maar voor het intikken had. Moerkapelle kon niet anders als beduusd toekijken maar trok gelijk weer ten aanval. Enkele minuten later was het de buurt aan Moerkapelle om met een minstens zo merkwaardige treffer de gelijkmaker te scoren. Een voorzet gegeven door Noorlander vanaf de linkerflank ter hoogte van de middenlijn stuiterde ogenschijnlijk onschuldig enkele meters voor de keeper van SPV op. Deze leek de bal, kijkende tegen de zon in zonder cap op, eenvoudig te pakken, maar niets was minder waar. De bal ging tussen zijn handen door zo het doel in ! De gelijke stand was na een kwartier spelen meer dan terecht maar was wel op heel bijzonder wijze tot stand gekomen. Moerkapelle zette aan en drukte het volgende half uur tot aan de rust sterk door. Het was heer en meester op het veld en wist 6 corners op rij te veroveren. Vijf van de zes corners leverde zeer gevaarlijke situaties voor het doel van SPV op, maar helaas geen doelpunten. Ook een grote mogelijkheid voor Van Dommele wist de keeper van SPV met een voet te keren.

Enigszins teleurstellend ging Moerkapelle de rust in. De tweede helft begon niet veel anders dan de eerste helft. Na nog geen 5 minuten spelen kreeg SPV een vrije trap vanaf eigen helft te nemen. De bal werd vanaf de zijkant keurig voorgezet en het was weer dezelfde spits van SPV die de bal netjes in de kruising wist te koppen. Moerkapelle gaf niet op en zocht weer volop de aanval op. Na een kwartier spelen was het Justin van den Hoven die was doorgebroken en alleen op de keeper afging. Hij paste de bal net langs de keeper heen die met een gestrekt been de spits volop raakte. Even waren we bang voor een breuk maar dat viel gelukkig mee. Niet valt in te zien dat de kaart in dit geval op zak bleef.. Vlak daarna was het de buurt aan Jaron van Dommele die de buitenspel val, ondanks een hardnekkig vlagsignaal, de scheidsrechter kon het gelukkig ook zelf beoordelen, wist te omzeilen. Hij scoorde de meer dan verdiende gelijkmaker. Moerkapelle deed er daarna nog alles aan om de overwinning meer naar huis te nemen maar dat lukte niet meer. Ook SPV kreeg in de spannende eindfase nog enkele kansen, maar de good old Slingerland wist deze keurig te pareren.

Volgende week speelt Moerkapelle thuis tegen een nieuwe, hoog op de ranglijst genoteerde, tegenstander Lopik.

Opstelling: Patrick Slingerland, Jurn Hoogma, Peter Zijderhand,, Daniel van den Hoven, Wouter Noorlander,  Jaron van Dommele© (80: Tim Koorevaar), Remon de Bruin (65: Thijmen Eindhoven), Frank van der Bas(75: Taco Drost)  Brend Hoogma, Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven