Buitengewoon effectief Linschoten bezorgt Moerkapelle een harde klap

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

1 november 2014 15:00

Apperloo, L.W.M.

De wedstrijd begon enerverend en even uitzonderlijk als dat het weer was. Na enkele minuten wist Linschoten een corner te veroveren. Deze werd netjes genomen en de lange achterhoede speler van Linschoten kwam ongemerkt hard inlopen. Hoog boven de verdediging uit springend kopte hij de bal diagonaal hard in het doel. Moerkapelle herpakte zich direct en nog geen minuut later werd een goede aanval met een schot van Van Dommele door Justin v.d. Hoven in een scrimmage binnengeschoten. De over enthousiaste grensrechter stak echter daarna zijn vlag omhoog ! De scheidsrechter keurde dit zuivere doelpunt op zijn vlagsignaal af ! De toon van de middag was hiermede gezet. Enkele minuten later duikelde Eindhoven aan de rand van het strafschopgebied achterover op de benen van de linker spits, daaruit ontstond een duel tussen Zijderhand en dezelfde spits. De spits liet zich erg gemakkelijk weer vallen en de scheidsrechter wees naar de penalty stip. Linschoten kwam hiermee na 9 minuten spelen eenvoudig  op 2-0 voorsprong. Moerkapelle pakte het aanvallende spel direct vol inzet weer op en het was Justin v.d. Hoven die na 11 minuten voor Moerkapelle met een kopbal scoorde. Dat was een moment dat achteraf gezien beslissend zou zijn in het duel. Moerkapelle bleef direct daarna ook aanvallen wat Linschoten de kans gaf om met enkele rappe en behendige spelers het countervoetbal te spelen. Na een kwartier spelen werd het door een goed uitgevoerde counter over rechts al 3-1 en nog geen 3 minuten later een gelijksoortige aanval over links zelf 4-1. Moerkapelle dat de aanval bleef zoeken en ook zeker kansen kreeg raakte gaande weg meer en meer uit balans. Enkele minuten voor rust bracht een gelijksoortige counter over links de 5-1 op het scorebord. De inzet bleef goed maar de teleurstelling werd zichtbaar, want de wedstrijd was hiermee al gespeeld.

Trainer Disseldorp wisselde in de rust verdediger Eindhoven voor aanvaller Koorevaar.

Het spelbeeld in de tweede helft bleef het zelfde, Moerkapelle mocht het spel maken en aanvallen maar Linschoten counterde er, zodra het even kon, op los. Na de zesde goal van Linschoten wist Justin v.d. Hoven er 6-2 van te maken. Hoogma schoot nog enkele keren hard op doel maar ook dat mocht niet meer baten. Ook Sallevelt en Koorevaar kregen kansen te scoren ook dat lukte niet. Moerkapelle kreeg aan het einde van de wedstrijd 3 vrije trappen op de witte rand van het strafschopgebied, kennelijk was geen van deze drie er binnen. De laatste vrije trap werd door Jochem Klomp met links netjes binnen geschoten. Dit kon de teleurstelling echter lang niet goed maken. In de laatste minuten wist Linschoten keeper Klomp nog eens 2 keer te verschalken. Het wedstrijd verloop vanmiddag, met een eindstand van 9-3, was even uitzonderlijk als het weer. Het veldspel van Moerkapelle mocht vanmiddag niet opwegen tegen efficiënt countervoetbal van Linschoten. Het is lang geleden dat Moerkapelle met zulke cijfers verloor. Deze klap komt hard aan. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen het hoog geklasseerde Rohda ‘76.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven(45: Tim Koorevaar), Peter Zijderhand (65: Jilles Eindhoven), Taco Drost, Wouter Noorlander, Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele©, Remon de Bruin(80: Jochem Klomp) Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven, Brend Hoogma.