Moerkapelle redt het thuis, vol inzet, tegen Kamerik niet

Kamerik 1

... (kopbal)
... (scrimmage)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

25 oktober 2014 14:30

Rossum, Th.D. van

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag thuis tegen Kamerik. Moerkapelle dat de competitie redelijk goed van start is gegaan wist de afgelopen weken geen punt aan het totaal toe te voegen. De inspanningen zijn er op gericht dit tij te keren. Moerkapelle begon, nog zonder Sallevelt en Justin van den Hoven in de basis, redelijk aan de wedstrijd, maar Kamerik gaf van meet af aan ook goed tegen spel.  Het spel ging het eerste kwartier over en weer. Een harde overtreding tegen Hoogma werd bestraft met een gele kaart. Een schot van Van Adrichem ging net naast het doel. Aan de andere kant redde Keeper Klomp een paar keer goed op schoten van Kamerik. In de 25ste minuut opende Kamerik de score. Een voorzet werd achterwaarts in gekopt. Moerkapelle had het daarna tot aan de rust moeilijk, met als gevolg dat Kamerik in die periode nog twee keer rust wist te scoren. Na 35 minuten toen de bal in de verdediging niet direct werd weggewerkt. Enkele minuten later al volgde het mooiste doelpunt van de middag. Een vrije trap van de helft van Kamerik belande, door maar twee keer te raken, bij de spits van Kamerik die hier wel raad mee wist. Een tegenvaller voor Moerkapelle dat met de rust, ook door een goed spelend Kamerik, tegen een 0-3 achterstand aan keek.

Trainer Disseldorp wisselde, haalde Jurn Hoogma uit de spits naar de achterhoede en bracht Justin van den Hoven, terug van een blessure, in voor Van Adrichem. Moerkapelle begon de tweede helft een stuk aanvallender en wist Kamerik onder druk te zette. De eerste aanvallen leverende nog niets op maar na een kleine 10 minuten spelen werd de druk te groot en beroerde een van de verdedigers de bal openlijk me de hand. De strafschop werd deze keer door Noorlander feilloos ingeschoten. Er gloorde in die fase voor Moerkapelle nog enig hoop op een gelijkspel. Trainer Disseldorp wisselde Eindhoven voor Sallevelt en Moerkapelle ging op zoek naar de volgende treffer. Kansen daarop creëerde Moerkapelle wel met als grootste kans die van de Bruin die net over schoot. Kamerik kreeg daardoor volop de kans te counteren en dat deden zo af en toe ook. Een treffer werd wegens buitenspel afgekeurd maar enkele minuten voor tijd was het dan toch weer Kamerik die de 1-4 op het scorebord bracht. Volgende week speelt Moerkapelle om 15:00 uur uit tegen Linschoten.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven (60: Stefan Sallevelt), Peter Zijderhand, Taco Drost,  Wouter Noorlander, Remon de Bruin , Daniel van den Hoven, Robert van Adrichem (45: Justin van den Hoven), Jaron van Dommele© (80: Tim Koorevaar), Jurn Hoogma, Brend Hoogma.