Strijdlustig Moerkapelle verliest ongelukkig van OVS Oudewater

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

11 oktober 2014 14:30

Gommans, T.

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag thuis tegen een oude bekende, OVS uit Oudewater. Bij aanvang van de wedstrijd regende het behoorlijk maar na rust kwam het zonnetje lekker door. Dit geheel in tegenstelling tot de kansen van Moerkapelle die er in de eerste helft behoorlijk wat waren. Al in de eerste minuten kregen Jurn Hoogma en De Bruin de mogelijkheden om de score te openen. Beide kansen ging over. Moerkapelle bleef volop de aanval zoeken maar ook Oudewater kwam, aanvankelijk zo nu en dan en later, meer en meer aan aanvallen toe. Toch was het Moerkapelle dat na bijna een half uur spelen met een mooie aanval en goed schot de score vanmiddag opende. Verweij gaf goed voor op Van Dommele die Hoogma in het strafschop gebied bereikte, die op zijn buurt de bal terug lag op Van den Hoven. Daniel schoot keurig hard en zuiver in de kruising. Moerkapelle ging direct op zoek om de voorsprong te vergroten.Dat lukte een aantal keren net niet.

Bij een aanval vlak voor rust vielen een aantal spelers in het strafschopgebied van Moerkapelle over elkaar heen. In deze scrimmage meende de scheidsrechter een handsbal van een van de spelers van de thuisploeg te hebben gezien. Strafschop besliste hij. De meningen daarover waren verdeeld, maar Oudewater kwam hiermee op een goed moment weer op gelijke hoogte. Toch kreeg Van der Hoven voor rust in de blessure tijd ust nog een hele grote kans om de voorsprong voor Moerkapelle weer te verkrijgen. Alleen voor de keeper schoot hij echter net tegen de keeper aan.

Ook na rust bleef Oudewater energiek voetballen en kreeg op gelukkige wijze loon naar werken. Moerkapelle stond na 5 minuten in de tweede helft achter voor dat men zich dit echt realiseerde.Een schot dat door meerdere spelers werd geraakt belande pardoes achter keeper Klomp.Daarna werd het hard werken voor Moerkapelle, menige aanval eindigde zonder resultaat en de uitvallen van Oudewater waren niet allemaal ongevaarlijk. Na de zoveelste aanval na rust, na een half uur spelen, werd een schot door een van de spelers van Oudewater met de handen gepareerd. Strafschop besliste de scheidrechter. Noorlander zette zich achter de bal, de keeper ging naar de andere hoek, maar het schot ging helaas ruim naast. Een domper voor het strijdvaardige Moerkapelle en een opsteker voor de tegenpartij. Trainer Disseldorp wisselde 2 achterhoede spelers en zette zo alles op alles om de gelijkmaker te bewerkstelligen. Moerkapelle bleef aandringen en het was Verweij, in zijn voorlopig laatste wedstrijd, die op aangeven van Van Dommele de bal keurig langs de keeper van Oudewater binnen schoot. Moerkapelle was blij met het gelijkspel. Oudewater wilde meer en kreeg even later ook meer. Een van de uitvallen van Oudewater werd onverwacht binnen gewerkt. Zo stond Moerkapelle vanmiddag onverwacht en ongelukkig met lege handen. Volgende week is een vrij weekeinde. Daarna gaat speelt Moerkapelle weer thuis dan tegen Kamerik.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven(65: Amrit Ramdjielal), Peter Zijderhand(75: Frank v.d. Bas), Taco Drost, Arco Verweij, Wouter Noorlander, Remon de Bruin , Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele©, Jurn Hoogma, Tim Koorevaar(55: Brend Hoogma).