Zaterdag 11 oktober 2014: VV Moerkapelle F1 – Bergambacht F2

Bergambacht F2

F-pupillen, F1, Groep 4 08

11 oktober 2014 10:30

Op een ietwat druilerige ochtend weer een mooie thuiswedstrijd, tijdens onze wedstrijd was het nog droog. We tasten het wat af en de aanvallen gaan over en weer. Mooie kans Bergambacht maar net naast. Over en weer gaat het kans Nathan maar de keeper staat er niet voor niets. Kansje voor Nathan, keeper, kansje Romano maar die gaat voorlangs. Weer een aanval van Moerkapelle met een mooie voorzet van Romano op Nathan en die schiet hem snoeihard in, 1-0. Bergambacht in de aanval en de spits met Oranje kuifje schiet hem hard op de paal. Daarna nemen wij de aanval weer over en maakt Romano de 2-0. Strakke corner Bergambacht en jawel het is 2-1. Nathan schiet de verdediging knok-out en zo ligt de verdediging een paar tellen plat. In de kluts maakt Luc de 3-1. Daarna gaat Bergambacht weer in de aanval en blijft druk zetten, maar Erben en Manuel doen hun best. Weer Moerkapelle in de aanval en jawel Romano maakt de 4-1. Daarna gaat Bergambacht het weer proberen en wordt er weer gescoord 4-2. Dit is de rust stand. We zijn aan elkaar gewaagd.

Na de rust blijft Bergambacht druk zetten en Sven houdt het doel dicht. Ook de corner die dat opleverde gaat naast, weer een corner nu op de lat. De druk neemt toe en na weer een corner weet Bergambacht toch te scoren 4-3. We moeten Ozan echt aansporen om te bewegen, hij heeft een off-day vandaag. Dan krijgt Moerkapelle een corner en Ozan geeft hem loepzuiver voor op Nathan en die kopt hem binnen 5-3. Dan een corner voor ons vanaf de andere kant, Luc geeft hem weer voor op Nathan, maar die schiet hem in de verdediging. Bergambacht in de aanval en krijgen een vrije trap, Sven zet een mooi muurtje neer. Dan weer een schot, Sven weet hem met de vuisten eruit te slaan maar in de herkansing die volgt scoren ze de 5-4. Het wordt nog heel spannend zo aan het eind van de 2e helft. Bergambacht blijft aanvallen, druk zetten, en schoten op het doel afvuren, maar Sven doet wat ie kan en houdt het doel dicht!! De ouders kunnen niet wachten tot de scheids voor het einde van de wedstrijd fluit, man het is echt nog even billen knijpen. Maar als we denken dat het niet meer gebeurd, fluit ie dan toch eindelijk en zijn de 3 punten een feit. Mooie aantrekkelijke pot voetbal, jongens weer een TOP prestatie van jullie. Heel leuk om naar te kijken.

Penalty’s

Sven               Raak                     Romano           Raak