Moerkapelle 1 krijgt tegen Dilettant in Krimpen aan de Lek geen loon naar werken

Dilettant 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

4 oktober 2014 15:00

Aalders, L.

Moerkapelle 1 reisde zaterdagmiddag weer ver af nu naar Krimpen aan de Lek om het daar op te nemen tegen de plaatselijke vereniging Dilettant. Ook dit is een vereniging waar we in competitieverband sinds jaren tegen spelen. Dilettant was tot voor vorig jaar een zondagvereniging en doet dus dit jaar voor het eerst mee in de zaterdagcompetitie. Een prachtig complex en accommodatie waar het leuk toeven was.

Moerkapelle had aan de wedstrijd van vorige week vervelende naweeën overgehouden. Een geblesseerde spelers met een gekneusde rib en een met een bijna gebroken sleutelbeen.

Desalniettemin nam Moerkapelle de eerste minuten direct het heft in handen, maar na ruim 5 minuten spelen bleek dat de organisatie op de linkerflank nog niet helemaal goed stond. In de eerste echte aanval, vanuit een goede pass vanaf het middenveld, bereikte de bal de rechterspits van Dilettant, die niet aarzelde en diagonaal binnen schoot. Dit was voor Moerkapelle een fikse streep door de rekening. Toch pakte Moerkapelle de draad snel weer op. Op een pass van Zijderhand kopte de spits van vandaag, Hoogma, net naast. Daarna ging de wedstrijd lange tijd min of meer gelijk op. Een schot van Van Dommele ging ook net naast. Een gemakkelijk gegeven vrije trap aan Dilettant belande op de kruising. Net voor rust ontving Van Dommele voor een lichte overtreding een gele kaart, maar doelpunten vielen er niet.

Na rust had trainer Disseldorp Van der Bas gewisseld voor Ramdjielal en kon Verweij meer opschuiven naar voren om zo de aanvalskracht te versterken. Dilettant begon goed aan de 2de helft en wist enkele kansjes te creëren, maar keeper Klomp was op zijn hoede. Moerkapelle wist meer druk te zetten en probeerde de gelijkmaker op het scorebord te krijgen. Een prachtige lob schot van Van Dommele ging over de keeper heen en sprong via de onderkant van de lat het veld weer in. De rebound was voor Verweij. Deze schoot van dichtbij keihard op doel, echter de keeper lag in de lijn van het schot. Ook een mooi schot van Eindhoven ging helaas net naast. Dilettant kwam minder en minder aan voetballen toe. Behoudens een schot op de buitenkant van de paal had Moerkapelle de 2de helft het spel in handen. Moerkapelle werkte hard en bleef aanvallen maar kwam dit keer onverdiend niet aan het score van de gelijkmaker toe. De vroege treffer van Dilettant besliste uiteindelijk de wedstrijd in het voordeel van de thuisploeg. Volgende week wacht de thuis wedstrijd tegen OVS uit Oudewater.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven, Peter Zijderhand, Taco Drost,  Arco Verweij, Wouter Noorlander (80: Jilles Eindhoven), Daniel van den Hoven, Frank van der Bas (45: Amrit Ramdjielal) Jaron van Dommele©, Jurn Hoogma, Tim Koorevaar.