Eerste verlies in competitie Moerkapelle 1 tegen goed spelend IFC

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

27 september 2014 14:30

Sturz, A.

Zaterdagmiddag jl. speelde Moerkapelle 1 thuis tegen medekoploper IFC 1. Deze tegenpartij is voor Moerkapelle wederom een nieuwe tegenstander. Een grote zondagvereniging waarbij het senioren voetbal op zaterdag ook hoe langer hoe meer vorm krijgt. IFC is afkomstig uit Hendrik Ido Ambacht.

Al vrij snel in de wedstrijd gaf IFC aan dat zij niet voor niets op deze plaats op de ranglijst staat en welke ambities zij hebben. IFC zette vroeg en stevig druk en Moerkapelle wist van begin af aan maar moeilijk onder druk van IFC uit te komen. Slechts enkele aanvalspogingen en een enkele rush van middenvelder Van Dommele gaven soms even enige verlichting. Duidelijk waarneembaar was de routine en ervaring die een aantal, vorig seizoen nog enkele klasse hoger spelende, spelers van IFC met zich mee bracht. IFC speelde niet alleen goed maar ook geraffineerd voetbal. Kleine sluwe duwtjes en een keer stevig trap op de enkel van een van de verdedigers van Moerkapelle bleven onbestraft. Hierdoor moest na ongeveer een half uur spelen Sallevelt het veld al met een rugblessure verlaten en kon Eindhoven na de rust het spel met de dikke enkel niet meer hervatten. Moerkapelle wist 35 minuten lang stand te houden tegen IFC. Een goede pass middendoor bracht de spits van IFC in stelling, behendig als deze was wist hij de bal met een lobje keurig over de uitkomende keeper Klomp heen te passen. IFC was vanmiddag duidelijk de betere ploeg en vielen, zoals een van de IFC mensen na afloop vertelde, deze keer heel veel beslissingen in hun voordeel uit. Een gemakkelijk gegeven vrije trap op de rand van het strafschop gebied luidde enkele minuten voor rust de definitieve voorsprong in. De bal raakte een speler in de muur en verdween net buiten voldoende bereik van keeper Klomp in het net.

In de tweede helft startte Moerkapelle met een noodzakelijk wissel in de verdediging met een meer aanvallende intentie om te proberen de aansluitingstreffer snel op het scorebord te krijgen. Dat lukte in het eerste kwartier van de tweede helft maar ten dele. Een kopbal van Koorevaar ging net naast en een vrije trap met de muur op veel te korte afstand ging net over. IFC wist de regie daarna weer in handen te krijgen. Na ruim een kwartier spelen kreeg IFC een vrije trap waarbij de bal hard in de muur werd geschoten. Handsbal was de beslissing en IFC kreeg hiervoor een vrije trap in de midden op de rand van het strafschopgebied. Ook deze vrije trap werd binnengeschoten. De wedstrijd was daarmee definitief gespeeld. Vlak daarna ontving Daniel van den Hoven op het middenveld zijn tweede gele kaart van deze middag en moest Moerkapelle met 10 man verder spelen. Na de aftocht van Van den Hoven achtte de scheidsrechter het om voor vele toeschouwers niet duidelijke reden, verstandig om het spel kort even stil te leggen. In de resterende minuten van de tweede helft werd de wedstrijd door beide partij keurig uitgespeeld. Moerkapelle redde het vanmiddag niet tegen een goede en geraffineerde tegenstander, die naar verwachting voor de meeste tegenstanders uit deze 4de klasse zaterdag wel eens een maatje te groot kan zijn. Volgende week gaat Moerkapelle weer op reis dan voor de uitwedstrijd tegen vv Dilittant in Krimpen aan de Lek.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven (45:Amrit Ramdjiela), Peter Zijderhand, Taco Drost, Arco Verweij, Wouter Noorlander, Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele©, Stefan Sallevelt (30: Frank van der Bas) Justin van den Hoven (75:Jurn Hoogma), Tim Koorevaar.