Moerkapelle 1 thuis lang op voorsprong tegen WDS, maar beloont zichzelf weer niet.

WDS 1

... (intikker)

5e klasse B

9 december 2023 14:30

T. van der Heiden

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdagmiddag 9 december speelde Moerkapelle 1 de thuiswedstrijd tegen WDS 1 uit Driebruggen. WDS is de laatste jaren altijd een lastige tegenstander voor Moerkapelle.

Moerkapelle begon vanmiddag, in de hele wedstrijd lang aanhoudende regen, goed aan de wedstrijd. Beide elftallen speelde aanvankelijk op de aanval en het was,ondanks het slechte weer, het eerste half uur een open wedstrijd. Beide teams kregen kansen om te scoren. Moerkapelle werd gaande weg iets sterker en in de 17de minuut maakte Michael Koolhaas met een mooie strakke kopbal de 1-0, uit een goed genomen corner door Van Ommeren. Moerkapelle had daarna zeker in de eerste helft het beste van het spel, had kansen genoeg, maar kwam niet tot meer doelpunten. Zo werd de rust met slechts de minimale voorsprong bereikt.

In de tweede helft zetten dit spelbeeld zich aanvankelijk ook voort. Na 68 minuten wisselde trainer Van der Klok aanvaller Kievit voor Jager en iets later De Wilde voor Knop die een goede wedstrijd had laten zien. WDS zette daarna een aanvaller extra in. Vanaf dat moment kreeg de tegenstander meer vat op het spel van Moerkapelle en trok na ruim driekwart van de wedstrijd voor het eerst serieus ten aanval. Het was in de 78ste minuut dat de keeper van Moerkapelle de bal niet ver genoeg kon wegstompen en WDS daar gretig gebruik van maakte.  De laatste 10 minuten streed Moerkapelle nog voor een punt, maar kwam nauwelijks meer aan aanvallen toe. Hoe triest het ook mag zijn WDS wist in de 90ste minuut alsnog de overwinning veilig te stellen en stond Moerkapelle, ondanks het goede spel in het grootste deel van de wedstrijd, weer met lege handen. Wat het spel betreft is Moerkapelle lange tijd zeker niet de mindere, WDS is nu medekoploper in de competitiestand.

Volgende week speelt Moerkapelle 1 de inhaalwedstrijd uit tegen Bolnes, daarna vangt de winterstop aan.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Lars Knop (68: Wesley de Wilde), Stef Salm, Richard Koole, Lucas Doornebosch, Mike van der Vlist, Ralph Doornebosch Michael Koolhaas, Jarno van Ommeren, Jeffrey Kievit (73: Senna Jager).