Moerkapelle 1 weet een punt mee te nemen uit de uitwedstrijd bij VV Streefkerk

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

20 september 2014 14:30

Vliet, R.A.C. van

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag haar derde competitiewedstrijd uit bij VV Streefkerk.

Net als  twee weken terug reisde Moerkapelle af naar het zuiden, nu iets minder ver dan Noordeloos, maar naar Streefkerk is altijd nog zo een 50 km weg. Beide verenigingen kenden elkaar nog niet. Het enige wat wij wisten was dat Streefkerk vorig seizoen als eerste, gelijk met Asperen, was geëindigd met slecht een verlies partij, maar geen promotie ! De ontvangst bij Streefkerk was zeer hartelijk, een kleine vereniging waar het goed toeven lijkt.

Moerkapelle trad ook vandaag, noodgedwongen, weer in een gewijzigde samenstelling aan, maar begon redelijk tot goed aan de wedstrijd. De eerste mogelijkheid was er binnen een minuut al voor De Bruin. Hij wist een vrije loop te creëren vanaf het middenveld en haalde hard uit. Het harde schot belande buiten bereik van de keeper net naast de buitenkant van het doel. Streefkerk was gewaarschuwd en kwam rustig op gang. Beide elftallen speelde op de aanval en de wedstrijd ging aanvankelijk min of meer gelijk op. Halverwege de eerste helft moest de goed spelende Drost vanwege een blessure worden gewisseld. Hij werd vervangen door Ramdjiela. Streefkerk kreeg iets meer grip op de wedstrijd en het aantal aanvallen van de thuisploeg nam meer en meer toe. Moerkapelle verdedigde solide en zo werd de rust met een 0-0 stand bereikt.

Na rust gaf het zelfde spelbeeld. Moerkapelle wist met de hard werkende voorhoede af en toe door de verdediging van Streefkerk heen te prikken. Spits Van den Hoven was in die situaties lastig te stoppen. Doch Streefkerk bleef ook meer en meer aanvallen. Het was keeper Klomp die de show vanmiddag ging stelen. Hij wist eerst drie schoten binnen enkele seconden te weren en ook bij de corners had hij veelal de bal onder controle. Na bijna een half uur spelen in de tweede helft wist de handige en stevige spits van Streefkerk een strafschop te veroveren. Hij sprintte samen met Ramdjiela het strafschopgebied in. De verdediger van Moerkapelle ruiste voorlangs en de spits liet zich tegen de rug van de tegenstander netjes vallen. Strafschop besliste de scheidrechter. Ook vorige week had spits Van Vugt van Streefkerk een strafschop binnen geschoten. Ook deze keer nam hij de strafschop goed en half hoog. Keeper Klomp (man of the match) aarzelde niet en dook naar de juiste hoek om de bal keurig te keren. De opluchting bij Moerkapelle was groot. Het moraal bij Streefkerk leek daarna gebroken. Moerkapelle kreeg in de slotfase zelf nog enkele kansjes om de overwinning geheel mee naar huis te nemen. Schoten van Eindhoven en Van den Hoven gingen maar net naast of over. Deze wedstrijd eindigde met de stand zoals hij begonnen was. Moerkapelle kon hier mee leven maar Streefkerk had waarschijnlijk wel meer verwacht. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen de koploper IFC uit Hendrik Ido Ambacht op het programma.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven, Peter Zijderhand, Taco Drost (20: Amrit Ramdjielal), Arco Verweij, Remon de Bruin, Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele©, Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven, Tim Koorevaar(77: Brend Hoogma).