Moerkapelle 1 in 1ste competitiewedstrijd thuis strijdvaardig tegen VV De Rijnstreek

Rijnstreek 1

...

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

13 september 2014 14:30

Frikken, G.H.

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 haar eerste competitiewedstrijd thuis tegen de wel bekende tegenstander VV De Rijnstreek uit Nieuwerbrug aan den Rijn. Trainer bij deze vereniging is de voor Moerkapelle de oude bekende Frans de Heij. Moerkapelle kampt nog steeds met een aantal zieke en enkele geblesseerde spelers. Gelukkig kan hiervoor een beroep worden gedaan op enkele oud eerste elftalspelers die het eerst team graag een dienst bewijzen. Zo startte vandaag wegens een blessure bij Sallevelt Jeroen Hertog op het middenveld en viel Menno Verschoor in. Beide  elftallen begonnen voorzichtig aan de wedstrijd. Een eerste wapenfeit was een kopbal van Van den Hoven. Moerkapelle kwam gaande weg iets beter in de wedstrijd. Een goede doorbraak van Van Dommele eindigde in een vrije trap voor hem net buiten het strafschop gebied. De Bruin wist met een gave voorzet het hoofd van de inlopende Van den Hoven te bereiken, die keurig binnen kopte.

Moerkapelle ging direct op zoek naar de uitbreiding van de voorsprong. Zowel Koorevaar als van den Hoven kregen daartoe enkele kansen. Rijnstreek kon door het aanvallende spel van Moerkapelle eerst af en toe maar later regelmatiger een counter plaatsen. Met de gevaarlijke spits, met nummer 11, was het voor Moerkapelle goed oppassen. Een eerste schot werd door keeper Klomp nog gepareerd. Halverwege de eerst helft wist Rijnstreek, na balverlies van Koorevaar voorin, uit een goede counter keeper Klomp te verschalken. De stand kwam zo weer op gelijk hoogte. Moerkapelle pakte de draad op en zette het spel gericht op de aanval voort. Wederom kregen beide spitsen enkele kansen, stopte de keeper een goed doorgaande actie van de Bruin en schoot Hertog hard op de lat. Moerkapelle kreeg vlak voor rust het dekseltje op haar neus toen een van de aanvallers van Rijnstreek, uit een goede aanval, de bal in de linker bovenhoek kromde. De elftallen gingen met deze voorsprong voor Rijnstreek de rust in.

Moerkapelle, in de tweede helft met de wind in de rug, geloofde in het spel dat zij ook voor rust hadden gespeeld. Vrij snel was er uit een vrije trap van De Bruin een eerste goede kopkans voor Van den Hoven. Deze ging net over. Na 57 minuten spelen wist Zijderhand vanaf het middenveld een bal  richting het hoofd van de kopsterke spits Van den Hoven van Moerkapelle te sturen. Deze keer was het wel raak, Justin wist de bal keurig over de keeper heen in het doel te laten belanden. De gelijkmaker was een feit. Moerkapelle had hierna iets meer het heft in handen en creëerde nog een aantal kansen. Noorlander wist een bal van Van Dommele net niet binnen te schieten. Bijna halverwege de tweede helft mocht de ervaren Zijderhand een vrijetrap vanaf het middenveld nemen. Hij zag de op de linkerflank op het juiste moment gestarte De Bruin weglopen en lag de bal keurig achter de verdediger op zijn hoofd. Deze gave kopbal bracht Moerkapelle in deze spannende en bij vlagen goede wedstrijd weer op voorsprong. Protesteren van de grensrechter van Rijnstreek hielp in deze echt niet bij de goed en consequent leidende scheidsrechter van vanmiddag.

Moerkapelle kwam zo weer op voorsprong, maar Rijnstreek geeft nimmer op en de uitslagen tegen dit elftal zijn de laatste jaren veelal hoog en dicht bij elkaar. Het bleef dus oppassen geblazen. Moerkapelle had in de tweede helft wel iets meer het heft in handen en creëerde nog een aantal kansen. Noorlander wist een bal van Van Dommele net niet binnen te schieten. Trainer Disseldorp, die door al de afwezigen geen eenvoudige opgave heeft, wisselde de verdienstelijk spelende Hertog voor Wouter v.d. Bas en later ook De Bruin voor de ervaren Menno Verschoor. Een vrije trap van hem ging net naast. Moerkapelle bleef het zelfde spelletje spelen en vandaaruit wisten Van Dommele en Van der Bas nog hard op doel te schieten. Van Dommele leek vanmiddag aardig in vorm en gaf niet op. Bij zijn  laatste snelle counter gaf hij de bal goed voor op de voet van Van den Hoven, die hiermee zijn eerste hatrick van de dit seizoen realiseerde en de eindstand op 4-2 bepaalde.

Moerkapelle kent evenals drie andere elftallen, waaronder Streefkerk, een goede start van deze competitie. Volgende week staat  weer een nieuwe uitdaging op het programma. Moerkapelle heeft in haar 85 jarig bestaan nog nimmer tegen deze vereniging gespeeld. Een verre uitwedstrijd, tegen een elftal uit de voormalige klasse Zuid I, tegen Streefkerk.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven, Peter Zijderhand, Taco Drost, Amrit Ramdjielal, Jeroen Hertog( 65: Wouter v. d. Bas), Wouter Noorlander, Remon de Bruin (75: Menno Verschoor), Jaron van Dommele©, Justin van den Hoven, Tim Koorevaar.