Moerkapelle 1 wint eerste competitiewedstrijd uit bij SV Noordeloos

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

6 september 2014 15:00

Bot, N.T.J.

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag haar eerste competitiewedstrijd uit bij SV Noordeloos. Een voor VV Moerkapelle compleet onbekende vereniging, wat we in dit seizoen nog een aantal keer gaan meemaken. SV Noordeloos is een vereniging in de buurt van Gorichem die tot nu toe altijd in de regio Zuid 1 van de KNVB was uitgekomen. Echter de KNVB heeft besloten om een aantal clubs uit Zuid 1 tot te voegen aan West II. Zo mogen we nog veel verder reizen. In dit geval via de snelste route zo een 65 km ! en binnendoor nog altijd ruim 40 km !. We kunnen ons op meer van deze reizen voorbereiden want ook Lopik en Streefkerk zullen wit seizoen naar afreizen.  Echter de route naar en de ontvangst bij SV Noordeloos maakt veel goed. Een zeer rustige landelijke omgeving met de knotwilgen nog langs het hoofdveld.

Moerkapelle had de eerste wedstrijd te kampen met enige zieken en afwezigen. Beide Hoogmaatjes ontbraken, evenals een van de van den Hovens en Verweij. Een aangepaste opstelling waar de nieuwelingen hun uiterste best in hebben gedaan.

Moerkapelle begon goed aan deze uitwedstrijd. Zij namen van meet af aan het initiatief, combineerde goed en wisten de bal goed in de ploeg te houden. Dat resulteerde al vroeg in de wedstrijd door een van deze goede combinaties in de 1-0 voorsprong. Sallevelt passte op Van Dommele die  Van de Hoven bereikte die op zijn buurt Tim Koorevaar in stelling bracht. Zijn intikker zette Moerkapelle op voorsprong. Noordeloos wist hier aanvankelijk niet veel tegen in te brengen anders dan na een half uur spelen een schot van afstand dat door Klomp goed werd gepareerd. Moerkapelle drukte verder door, na eerst nog een schot van Sallevelt was het na 35 minuten weer raak. Op aangeven van Zijderhand op Eindhoven zette deze de bal goed voor, waarna Van den Hoven met een lepe zachte maar geplaatste kopbal de 2-0 voor zijn rekening nam. Opslag van rust had spits Koorevaar de wedstrijd al definitief kunnen beslissen. Hij kreeg een vrije loop richting de keeper. Zijn inzet ging echter net naast de verkeerde kant van de paal !

De tweede helft leek aanvankelijk op gelijke wijze te beginnen als de eerste helft Moerkapelle wilde op zoek naar de derde treffer, echter SV Noordeloos dacht na rust wel anders over. Zij deden er een paar schepjes boven op en de druk op de verdediging van Moerkapelle nam na een kwartier spelen behoorlijk toe. Zo halverwege de tweede helft resulteerde een afgeslagen corner door een onverwacht hard schot dan toch in de aansluitingstreffer. Trainer Disseldorp wisselde Noorlander voor Van Adrichem om zo de grip op het middenveld mogelijk te vergroten. Vlak daarna kreeg Van den Hoven een goede kopkans, echter het zat niet mee want de bal belande net op de lat. Noordeloos haalde het laatste kwartier alles uit de kast om alsnog een puntje te veroveren. Keeper Klomp voorkwam dit door enkele goede reddingen en nieuweling Ramdjiela wist dit te voorkomen door een inzet van de doellijn weg te tikken. Ook een laatste scrimmage op de doellijn, in de 98 minuut ! van een wedstrijd zonder echt oponthoud, resulteerde niet in de gelijkmaker. zie voor een mooie samenvatting:

Moerkapelle speelde een goede eerste helft en op basis daarvan was het verschuil gemaakt. Volgende week komt Rijnstreek op bezoek bij VV Moerkapelle.

Opstelling: Johan Klomp, Thijmen Eindhoven (85: Jilles Eindhoven), Peter Zijderhand, Taco Drost, Amrit Ramdjielal,  Wouter Noorlander(Robert van Adrichem), Michel de Bruin (80: Frank van den Bas), Jaron van Dommele©, Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven, Tim Koorvaar.