Gehavend Moerkapelle 1 komt ook thuis te kort tegen NOC Kralingen 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen NOC Kralingen 1. Moerkapelle had eerder dit seizoen de uitwedstrijd verloren. Moerkapelle 1 speelde deze middag een 6 punten wedstrijd tegen degradatie. Moerkapelle trad deze zaterdagmiddag helaas aan zonder een aantal vaste waarde in het basiselftal. Van Nieuwkoop ontbrak wegens beenbreuk, Slingerland wegens blessure aan de voet en Verweij en De Wilde hadden vanmiddag gekozen voor een andere activiteit. Het was dus op voorhand alweer puzzelen voor trainer Van der Klok.

NOC Kralingen begon fel een aanvallend aan de wedstrijd. Moerkapelle zocht nog naar de juiste verdedigingsopstelling. Na 7 minuten was het meteen raak voor de tegenpartij. De eerste de beste corner werd mooi ingekopt door de inlopende en geheel vrijstaande spits. Moerkapelle keek zo al snel tegen een achterstand aan, maar pakte daarna de draad goed op. Tien minuten later ontving Koolhaas de bal vanaf het middenveld en gaf deze perfect voor op Van Ommeren die met een beenveeg de stand weer op gelijke hoogte bracht. Daarna ging het spel in de eerste helft over en weer, kregen beide ploegen kansen op de voorsprong. Keeper Sloof redde enkele keren heel goed en Moerkapelle mistte enkele opgelegde kansen en een onterecht afvlaggen voor buitenspel weerhield Kievit van een vrijeloop op het doel af. De ruststand gaf zeker nog hoop voor de thuisploeg op minimaal 1 punt dat vandaag ook zo belangrijk zou zijn geweest.

De tweede helft begon zoals ook de eerste helft was begonnen, met een feller NOC Kralingen en afwachtend Moerkapelle. Gelijk als in de eerste helft ontstond na 8 minuten spelen uit een corner de 1-2. Wederom dezelfde speler die vrij inliep en tot grote teleurstelling van Moerkapelle weer raak kopte. Moerkapelle was nu even de draad kwijt en voor men het wist was het zelfs 1-3. Daarna ging Moerkapelle goed ten aanval en creëerde enkele mooie kansen. Moerkapelle scoorde ook de 2-3 maar deze werd, volgens vele onterecht wegens buitenspel afgekeurd. Dat schoot Moerkapelle enigszins in het verkeerde keelgat. Er volgde twee gele kaarten voor S. Jager die het veld moest verlaten en de wedstrijd was gespeeld. In de laatste minuut werd een zuiver buitenspel doelpunt van NOC Kralingen ook nog goed gekeurd hetgeen aan deze nederlaag niets meer afdeed, maar wel aan het gevoel dat Moerkapelle vanmiddag niet veel goed kon/mocht doen. Overigens met waardering voor de spelers die normaal een treetje lager spelen.

Moerkapelle zag vanmiddag in de competitie stand de tegenstander over hen heen komen en staat nu op de vierde plaats van onder. De eerste reële kans in de eindfase om een of meerdere punten te pakken is hiermede verkeken. Volgende week wacht de lastige uitwedstrijd tegen Haagse Hout.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Daan Herbert, Thymen Eindhoven, Timo Verheij, Joop van Beek, Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Senna Jager, Jarno van Ommeren, Michael Koolhaas, Jeffrey Kievit (45: Tim Koorevaar), overige invallers: Davey Jager, Jeffrey Klaasen, Mathias de Gooijer