Moerkapelle 1 weet ook de thuiswedstrijd niet te winnen van KSD Marine 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen KSD Marine uit Den Haag. De wedstrijd aldaar was eerder dit seizoen geëindigd in een gelijkspel. Moerkapelle moest vandaag de punten eigenlijk wel thuis wel houden om voldoende degradatiekandidaten onder zich te houden. Voor de aftrap van de wedstrijd werd 1 minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië afgelopen week.

Moerkapelle begon deze uitwedstrijd goed en had aanvankelijk het betere van het spel wat resulteerde in een vroege goal van de thuisclub. Al na 5 minuten wist Kievit te scoren uit een prachtige voorzet van Salm. Hij nam de boogbal direct op de pantoffel en schoot hard binnen. Het Moerkapelle publiek was verrast en dacht zo dat kan een mooie middag worden, maar dit bleek anderhalf uur later helaas minder waar. KSD Marine heeft een technisch goede ploeg bleek daarna wel. Halverwege de eerste helft wist de rechterspits door te breken. De voorzet was heel goed en de bal vloog ook hier het doel in. Beide elftallen bleven in de eerste helft de aanval zoeken maar de tegenstander kwam na het doelpunt meer en meer beter in het spel. Kievit soleerde nog een keer langs drie verdedigers heen en werd neergehaald. De leidsman zag hierin geen vrijetrap!  Zo werd de rust met een 1-1 gelijkstand aangevangen.

In der rust moest trainer Van der Klok Kievit, na de aanslag op zijn benen, vervangen door de jeugdspeler Senna Jager. Moerkapelle trok direct na rust ten aanval en stichtte veel onrust in het strafschopgebied van KSD Marine, maar verder dan dat kwam het in deze fase nog niet. Na deze aanvalsgolf wist KSD Marine het spel weer te neutraliseren, maar tot een serieuze aanval kwamen zij niet meer. Moerkapelle zette daarna alles op de aanval om de voorsprong te forceren. Een schot van Jager ging net naast  en de keeper van KSD Marine trachtte met man en macht het doel verder schoon te houden. Moerkapelle speelde te gehaast en de ballen kwamen veelal niet direct aan. Veel praten tegen en mopperen op de leiding help in deze zeker ook niet, dat is algemeen bekend. Na 85 minuten spelen ging Salm goed door op rechts en hield de bal bij de cornervlag nog net binnen. De aanstormende verdediger van KSD Marine nam hem daarna met een forse tackle in de heupzwaai. Er restte de scheidsrechter weinig anders dan hem de rode kaart voor te houden. Moerkapelle vocht wat het waard was en probeerde nogmaals de voorsprong te pakken te krijgen. Een prachtig schot van ver van Herbert had meer verdiend, maar ook hier stond de keeper op de juiste plaats. Zo wist KSD Marine een puntje weg te kapen en verloor Moerkapelle uiteindelijke twee punten.

Moerkapelle handhaaft zich nog net op de 9de positie maar zag drie concurrenten tot op 1 punt naderen in de wetenschap dat zij alle drie een wedstrijd minder hebben gespeeld. Duidelijk is dat de driepunten vandaag eigenlijk echt noodzakelijk waren. De eerstvolgende twee weken speelt Moerkapelle niet. Wel spelen de drie mede-degradatiekandidaten de inhaalwedstrijden. Daarna wacht op 4 maart de zware uitwedstrijd tegen IJ.V.V. de Zwervers.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland, Daan Herbert, Lucas Doornebosch, Harmen Verweij, Stef van der Salm, Jarno van Ommeren (65: Timo Verheij), Michael Koolhaas, Jeffrey Kievit (45: Senna Jager)