Moerkapelle 1 ook niet sterk genoeg voor IJ.V.V. de Zwervers 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Zaterdag jl. speelde Moerkapelle 1 de tweede competitiewedstrijd thuis tegen IJ.V.V. De Zwervers 1.

Vorige week was de wedstrijd afgelast. De Zwervers is een tegenstander waar Moerkapelle in het verre verleden nog wel eens tegen heeft gespeeld. De Zwervers trapte af en ging meteen op het doel van Moerkapelle af. De tweede poging leverde een corner op. Gevaar direct voor het doel van Moerkapelle want de bal ging net over. Daarna volgde nog enkele corners op rij die meer gevaar opleverden. Moerkapelle verdedigde met man en macht en kwam er aanvankelijk eigenlijk niet aan te pas. Moerkapelle werd in de opbouw snel gestoord en verspeelden vaak haastig de bal. Na 8 minuten was het raak voor De Zwervers.Uit een corner werd de bal door keeper Sloof weg gebokst en in de rebound maakte de spits van De Zwervers het eerste doelpunt. Later bleek dat hij er 3 zou maken in deze wedstrijd. Moerkapelle kwam pas na 10 minuten toe aan een aanval. Daarna creëerde De Zwervers weer een aantal kansen en mogelijkheden, boeiend om te zien maar niet goed voor Moerkapelle. In de 25ste minuut en 35ste minuut zorgde de aanvoerder voor de 0-2 en de 0-3. Daarna volgde er een aantal aanvallen die maar ternauwernood konden worden verdedigd of van de lijn werden gehaald. De uitblinker bij v.v. Moerkapelle was keeper Sloof, die een aantal doelpoging weerstond en een nog hogere stand voorkwam in de eerste helft. De eerste goede aanval van Moerkapelle kwam vlak voor rust waarbij de keeper van de tegenstander weer in actie moest komen met een redding die een corner opleverde. Moerkapelle had in de eerste helft een lesje gekregen van deze veel betere tegenstander.

De tweede helft gaf een zelfde speelbeeld, veel corners en vrije ballen voor De Zwervers, die wegens lichte overtredingen meestal uit onhandigheid gemaakt werden. Na de rust was het bijna meteen alweer raak, maar met een katachtige redding voorkwam de keeper van Moerkapelle een doelpunt. Moerkapelle kreeg iets meer vat op het spel en wist zelfs enkele kansjes te creëren. Het duurde tot de 70ste minuut voordat de 0 - 4 viel. Drie minuten later stond het alweer 0 - 5 alweer op het bord door een prachtig doelpunt die de bal hoog in de kruising schoot na geweldige combinatie. Daarna volgde de beste aanval van v.v. Moerkapelle, maar de keeper van De Zwervers wist zijn doel met een goede redding schoon te houden. Vlak er volgde nog een goed schot dat net over ging. De eindstand werd 0 – 6. De derde overwinning op rij voor het goed spelende De Zwervers was een feit tegen een Moerkapelle dat nu voor de tweede keer achtereen verloor en  vanmiddag volledig was overlopen.

Moerkapelle had voor de tweede keer een zeer lastig middag tegen deze goed spelende tegenstander die zeker een niveau hoger spelen aankunnen. Moerkapelle zal nu echt al moeten gaan oppassen en waar mogelijk uit een ander vaatje moeten gaan tappen om in de eerst volgende wedstrijden punten te gaan vergaren in de eerst volgende wedstrijden.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Wesley de Wilde, Mischa Slingerland, Daan Herbert, Timo Verheij (46: Jeffrey Klaasen), Lucas Doornebosch, Matthias de Gooijer (Thymen Eindhoven), Stef Salm, Jonathan van Rijthoven (Jarno van Ommeren)