Moerkapelle 1 speelt goede wedstrijd en wint belangrijke uitwedstrijd tegen V.V. Haagse Hout 1

Haagse Hout 1

Daan Herbert (intikker)
... (penalty)

22 april 2023 15:00

E. Theunissen

Sportpark Vlamenburg

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. een belangrijke uitwedstrijd tegen degradatiekandidaat V.V. Haagse Hout 1. Moerkapelle 1 moest zich trachten te herpakken na het teleurstellende verlies vorige thuis tegen NOC Kralingen. Trainer Van der Klok moest ook vandaag nog weer meer improviseren want vlak voor de wedstrijd moest Thymen Eindhoven afzeggen en bleek Koolhaas geblesseerd als ook nog Slingerland en Van Nieuwkoop.  De geblesseerde bank zit zo zachtjes aan wel vol. Het elftal startte dan ook met De Gooijer in de laatste linie naast De Wilde.

Moerkapelle begon vol inzet aan de wedstrijd en dat leverde in de 5de minuut al het eerste doelpunt op. Een mooie hakbal op het middenveld van Van Ommeren gaf Doornebosch de kans om Salm te lanceren. De heel snelle Salm startte een rush richting het doel van Haagse Hout en scoorde in de verre hoek. Een mooie opsteker voor Moerkapelle. Vlak er na kreeg Salm een soortgelijke kans maar schoot die net over. Daarna kwam de thuisploeg meer in haar spel en wist ook enkel goede mogelijkheden te creëren. Zo ging het spel gedurende de eerste helft veel op en neer. Van Ommeren kreeg na een half uur spelen nog een kans na verkeerd uitverdedigen van de thuisploeg. Hij zag zijn schot echter net naast de verkeerde kant van de paal gaan. Aan het einde van de eerste helft drong Haagse Hout fel aan. Dat leverde enkele zeer gevaarlijke momenten voort het doel van keeper Sloof op. Met twee keer een uiterste poging wist de zeer betrouwbare sluitpost redding te brengen. Zo werd de rust met een 0-1 voorsprong bereikt.

De tweede helft begon met Klaassen op de plaats van Verheij. Haagse Hout wilde van meet af aan op de aanval spelen. Dat gaf Moerkapelle kansen op counters, zeker met de regelmatige foutjes die de thuisclub op het middenveld en/of in de achterhoede maakte. Na 8 minuten, het was inmiddels beginnen te regen, spelen was het weer Doornebosch die de bal op het middenveld veroverde en zelf een rush aan ging met een uitstekende pass op Salm die wederom met een mooi schot wist te scoren. Dit bracht Moerkapelle op een verlossende 0-2 voorsprong. Daarna zette Haagse Hout alles op alles om de aansluitingstreffer te forceren. De goed leidende scheidsrechter hield alles keurig onder controle. Weer was het Moerkapelle dat in de 69ste minuut door goed doorgaan van Kievit tussen twee man in de bal wist voor te zetten zodat Herbert de bal kon binnen te glijden. De trainer van Moerkapelle wisselde daarna en trok zich iets meer terug in de verdediging. Dat leverde de thuisclub nog een strafschop op. Op de rand van het strafschopgebied werd in een ongelukkige samenloop de spits gevloerd. Haagde Hout scoorde hiermee de eretreffer vanmiddag. The man of the match van Moerkapelle scoorde in de 86ste minuut nog zijn derde treffer van de middag. Daarmee was de wedstrijd gedaan. Moerkapelle nam vanmiddag door hard werken 3 punten mee huiswaarts.

Volgende week zaterdag komt SEV bij Moerkapelle op bezoek. Beide teams strijden voor behoud in de vierde klasse en is dus voor beide teams een wedsstrijd van heel groot belang.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Joop van Beek (60: Davey Jager), Matthias de Gooijer, Wesley de Wilde, Timo Verheij (45: Jeffrey Klaassen), Daan Herbert (75: Richard Koole), Harmen Verweij, Lucas Doornebosch, Jarno van Ommeren (75: Dani Slingerland), Stef van der Salm, Jeffrey Kievit (80: Jonathan van Rijthoven).