Moerkapelle 1 verspeelt, ondanks voorsprong, toch twee punten tegen Zestienhoven

Zestienhoven 1

Michael Koolhaas (vrije trap)
Timo Verheij (schot)

11 maart 2023 14:30

F.A. Pille

Sportpark De Wilde Veenen
Windvaan 2
2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen Zestienhoven. Moerkapelle had de uitwedstrijd net aan verloren na vlak voor tijd nog op voorsprong te hebben gestaan. Dit gaf enig perspectief om vanmiddag de punten thuis te weten te behouden om niet verder in de degradatie problemen te verzeilen.

De wedstrijd begon van meet af aan redelijk gelijk opgaand. Beiden ploegen keken de kat het eerste half uur regelmatig uit de boom. Moerkapelle mocht de bal achterin veel rond spelen en bleef (te) afwachtend voetballen. Rond spelen achterin vormden voor Zestienhoven, ondanks dat de wil er zeker was om te winnen, het probleem niet. Men wachtte rustig de kans af. De eerste grote kans was (pas) na een half uur spelen voor Moerkapelle. Salm kreeg een mooie schietkans maar miste. We wisten dat Zestienhoven razendsnel is in de counter. Dat bleek duidelijk vanmiddag voor de eerste keer weer in de 35ste minuut. Een counter na een verkeerde pass van Moerkapelle in de voorhoede resulteerde in een razende snelle counter waarmee Zestienhoven vanmiddag, net als in de uitwedstrijd, op voorsprong kwam. Moerkapelle was even aangeslagen en speelde de eerste helft rustig uit.

De tweede helft wisselde trainer Van der Klok Kievit die bij het doelpunt na praten op het veld en discussie van de strak leidende scheidrechter Pille geel had ontvangen voor S. Jager. Dat deze scheidrechter niet van commentaar op het fluiten houdt bleek in de 66ste minuut. Na een mooie aanval van Moerkapelle die net geen doel trof had een van de verdedigers van Zestienhoven voor de zoveelste keer een opmerking over de beslissingen. De scheidsrechter floot direct en gaf een vrije trap op de rand van het strafschopgebied. De indirecte vrije trap genomen door Koolhaas schampte een been in de muur en vloog rechtdoor het doel in. De gelijke stand was hiermede een feit. Het duel werd feller. Een van de slachtoffers was Slingerland die geblesseerd het veld moest verlaten. Ook de bank van Zestienhoven schroomde het commentaar op de leiding niet, maar ook dat loste de scheidsrechter na enige minuten onderbreking netjes op. Moerkapelle zetten nog meer in op de aanval een wisselde Salm voor Koorevaar. Die stichtte direct enige gevaar op de linkerflank. Moerkapelle kreeg kansen zeker in de 83ste minuut maar trof geen doel. Het duurde tot de 88ste minuut. Een goede voorzet op Koorevaar wist hij direct door te geven aan de vrijstaande Verheij. Deze maakte deze kans netjes af. De voorsprong voor Moerkapelle was een feit, net als in de uitwedstrijd. En dan is Moerkapelle direct erna in de verdediging toch weer veel te lief en probeert men alles voetballend op te lossen in plaats van de ballen weg te rammen en de overwinning over de streep te trekken. Zestienhoven zette aan en de bal belande aan de linkerzijde van de verdediging. De verdediger raakte de bal en de bal belandde in de voeten van een tegenspeler die daar gretig gebruik van maakte door de bal direct te passen op een in ogenschijnlijk buitenspel staande positie! geheel vrij staande aanvaller. Hij maakte dit buitenkansje netjes af en tot grote teleurstelling van elke Moerkapellenaar was het weer gelijk. De zo broodnodige overwinning was Moerkapelle, door eigen toe doen, niet gegund. Zo eindigde de wedstrijd in een gelijk spel. Het spelbeeld gaf dit goed weer maar Moerkapelle verspeelde zeker hiermee 2 punten.

Moerkapelle mag van enig geluk spreken dat de directe concurrenten ook niet meer punten verzamelde en daardoor op de elfde plaats op de ranglijst blijft staan. Volgende week is de uitwedstrijd tegen mede degradatiekandidaat Bolnes.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Thijs van Nieuwkoop, Mischa Slingerland (74: De Gooijer) Daan Herbert, Lucas Doornebosch, Harmen Verweij, Stef van der Salm (78: Tim Koorevaar), Timo Verheij, Michael Koolhaas, Jeffrey Kievit (45: Senna Jager)