Moerkapelle 1 is in de uitwedstrijd niet opgewassen tegen RVC Celeritas

2285SP
RIJSWIJK ZH
tel. 070-3944133

Moerkapelle 1 reisde zaterdagmiddag af naar Rijswijk om daar de uitwedstrijd te spelen tegen RVC Celeritas. Thuis had Moerkapelle weten te winnen van deze tegenstander.

De wedstrijd begon om 9 minuten na drie uur. RVC Celeritas begon direct met heel stevig aanvalsspel. Moerkapelle hield een kwartier lang stand, maar de aanvalsdrift van de thuisclub resulteerde toen in een mooie eerste treffer. Direct daarna kreeg Herbert de kans om de gelijkmaker binnen te schieten maar deze belande op de paal. Daarna ging het snel de verkeerde kant op voor Moerkapelle. Voor rust werd het 3-0. Het was Keeper Sloof die zijn ploeg menigmaal voor een nogl hogere score behoede. Na rust kreeg RVC Celeritas na een uur spelen een strafschop en scoorde daarna nog een keer. Herbert redde de eer voor Moerkapelle in de allerlaatste seconde van de wedstrijd. Eindstand 5-1.

Moerkapelle komt met dit verlies op de 11 plaats van de ranglijst te staan, een plaats voor de nacompetitie. Nog slechts twee punten boven de directe degradatiezone. Er wachten nog twee wedstrijden waarvan de laatste tegen de nummer 1. Volgende week speelt Moerkapelle de lokale derby uit tegen buur Groeneweg, die nu derde staat.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Davey Jager, Matthias de Gooijer, Mischa Slingerland (30: Timo Verheij), Daan Herbert, Thymen Eindhoven, Harmen Verweij, Lucas Doornebosch, Stef van der Salm, Michael Koolhaas (78: Richard Koole) Jeffrey Kievit (78: Jarno van Ommeren)