Slordig Moerkapelle 1 verliest belangrijk duel onfortuinlijk tegen SEV 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdagmiddag jl. thuis het belangrijkste duel van dit seizoen tegen SEV 1, waar onze oud-trainer Kenneth Soechit de scepter zwaait. Moerkapelle had vorige week 3 punten gehaald en moest vanmiddag op het met zon overgoten complex dit weer doen om uitzicht te houden op een plaats boven de degradatielijn. Ditzelfde gold voor SEV. Voor de samenstelling van het team gold hetzelfde als vorige week en verscheen het team nagenoeg gelijk aan de opstelling van vorige week, alleen Eindhoven was deze keer ook van de partij. Om het team te motiveren had Moerkapelle voor de wedstrijd een enkele sfeer actie bedacht. Pupil van de week was Bo Neeleman.

SEV begon van meet af aan zeer aanvallend aan de wedstrijd. De eerste corners waren dan ook voor de tegenpartij. Dit resulteerde al in de 4de minuut in een afstandsschot, na een afgeslagen corner, die door een mêlee van spelers heen in het strafschopgebied ook keeper Sloof verraste. De 0-1 was al snel een feit, alhoewel een van de spelers van SEV, mogelijk in buitenspelpositie, het uitzicht van keeper Sloof belemmerde, maar de scheidsrechter van dienst van vanmiddag stond op een lijn en vond dit geen probleem. De vroege achterstand was hiermede een feit. Het geschrokken Moerkapelle trok direct daarna ten aanval en creëerde in het eerste half uur enkele kansen, maar behalve dat Kievit een goede kopkans kreeg, was van echt gevaar te weinig sprake. SEV wist in de eerste helft zijn slag op het middenveld te slaan. Moerkapelle kwam daar regelmatig duidelijk te kort en combineerde ook erg slordig. Kievit werd vlak voor rust door een schop op het bovenbeen keihard geraakt, maar behoudens een vrije trap werd er niet opgetreden, sterker nog hij werd er na verzorging zelf even uit gestuurd !.Keeper Sloof redde nog enkele keren op kansen van SEV, maar zo werd de rust stand van 0-1 bereikt.

De tweede helft wisselde Moerkapelle direct en ging nog iets meer op de aanval spelen. Moerkapelle had daardoor de gehele tweede helft het middenveld beter in de hand en speelde beter dan in de eerste helft. Het creëerde een aantal goede kansen, maar SEV bleef overeind. Ook nadat Van Ommeren in de eindfase tot twee keer toe van dichtbij mocht afvuren op de keeper van SEV die ook die beide schoten wist te pareren. Het lukte Moerkapelle niet om met het matige spel een wig te slaan in de verdediging van SEV. Te meer ook omdat de leidsman van dienst op een geheel eigen wijze deze wedstrijd trachtte leiding te geven. Voorbeeld: Assistent-scheidsrechters van beide zijde heeft hij niets mee te maken. Een blessure aan het hoofd voor een verdediger wordt niet voor afgefloten, nee erger nog ook deze moet naar de zijlijn. Dat spelers hierdoor geïrriteerd raken is niet geheel onbegrijpelijk en komt het spelletje zeker niet ten goede. En zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te noemen over deze bijzondere wijze van leiding geven.

SEV deed, na deze zwaarbevochten overwinning, goede zaken vanmiddag. Het zwaar teleurgestelde Moerkapelle verliest in belangrijke mate door matig spel de kans op het ontlopen van degradatievoetbal en moet op gaan passen dat het zo niet rechtstreeks degradeert.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Joop van Beek (70: Davey Jager), Matthias de Gooijer (85: Richard Koole), Wesley de Wilde, Daan Herbert (45: Jeffrey Klaassen), Thymen Eindhoven (45: Tim. Koorevaar), Harmen Verweij, Lucas Doornebosch, Jarno van Ommeren, Stef van der Salm, Jeffrey Kievit (45: Senna Jager)