Moerkapelle weet laatste uitwedstrijd van het seizoen geen punt meer te pakken

Bergambacht 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

10 mei 2014 14:30

Jong, K.N. de

Moerkapelle ging zaterdag jl. bij Bergambacht op bezoek om de laatste wedstrijd van het seizoen te spelen. Voor Moerkapelle stond er niets meer op het spel, voor Bergambacht in theorie nog wel een klein kansje, maar dan moesten wel een aantal concurrenten meewerken. De eerste kansen in de wedstrijd waren voor Moerkapelle. De grootste binnen 10 minuten al voor Tim Koorevaar. Hij schrok kennelijk erg van de een op een situatie met de keeper en de stevige verdedigers in zijn nek. Hij miste dan ook kansloos. Moerkapelle probeerde het de eerste helft zeker maar ook Bergambacht kwam hoe langer hoe meer in het spel voor Een aantal minuten voor rust luidde een verkeerde inworp en een misser op het middenveld bij Moerkapelle een scherpe aanval van de thuisploeg in. Bergambacht speelde de aanval goed uit en wist hieruit de 1-0 te scoren. Bergambacht ging er verder in geloven, zeker nadat in de rust bleek dat tussenstanden bij de concurrenten op zich ook gunstig waren. Moerkapelle bleef de wedstrijd netjes uitvoetballen. Trainer Disseldorp bracht nog een verse speler, de Leeuw, in de spits in, maar zijn medeaanvallers konden vanmiddag maar weinig meer imponeren. Bergambacht wilde graag winnen en dat mocht ook gebeuren, nadat 10 minuten voor de tijd de referee van dienst, een overtreding op Drost niet wenste te bestraffen. De vrije schiet kans die de spits van Bergambacht daardoor kreeg werd keurig net langs de paal ingeschoten en de 2-0 verscheen op het score bord. Zo eindigde de laatste wedstrijd van het voor Moerkapelle wisselvallige seizoen in een nederlaag waar niemand meer om kon treuren. Na afloop bleek dat de winst voor Bergambacht louter en alleen voor de statistieken was, want de concurrentie bleef, het zij net aan, overeind.
Voor de wedstrijd in Bergambacht speelde het 2de elftal van Moerkapelle in Lekkerkerk haar laatste wedstrijd. Zij moesten deze winnen om niet te degraderen. Dat deden zij ook door in blessuretijd de winnende treffer, van de voet van Wessel Freek, te produceren. Dat was voor de Moerkapelse selectie een belangrijk element van deze speeldag.
SVS werd dit seizoen de eigenlijk wel terechte kampioen van deze klasse. Perkouw, Siveo ’60 en WDS gaan in de nacompetitie op voor een kansje op promotie.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thijs van Nieuwkoop (Tijmen Eindhoven), Peter Zijderhand, Taco Drost, Arco Verweij, Wouter Noorlander, Daniël van den Hoven, Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Tim Koorevaar(Derek de Leeuw), Harmen Verweij.