Moerkapelle 1 weet laatste thuiswedstrijd van het seizoen van Lekkerkerk 1 te winnen

Lekkerkerk 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

3 mei 2014 14:30

Rossum, Th.D. van

Zaterdagmiddag jl. speelde Moerkapelle, de laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2013 -2014 tegen Lekkerkerk.Mogelijk was dit ook, na ongeveer 40 jaar, de laatste wedstrijd thuis op het natuurgrasveld aan de westzijde van de huidige kantine. Als de plannen doorgaan, zoals het er nu voorstaat, speelt Moerkapelle volgend seizoen al alle wedstrijden op kunstgras. Voor beide ploegen stond er vanmiddag voor dit seizoen niets meer op het spel. Moerkapelle had afgelopen weken helaas de aansluiting met de kopgroep in de competitie verloren. Moerkapelle startte met Drost  en Noorlander weer in de basis.

Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd en wist direct ook enkele kansen te creëren. Een schot van Van Dommele kon door de keeper en achterhoede maar ter nauwer nood worden gekeerd. De volgende kans, na een goed op gezette aanval door Van Dommele en Daniel v.d. Hoven was voor Sallevelt. Hij liet de bal echter onder zijn voet door glippen. Lekkerker kwam na een kwartier spelen ook redelijk op gang. Een corner belande buiten bereik van keeper Slingerland nog net op de voorkant van de lat.de volgende goede aanval kwam vanaf Arco Verweij op Van Nieuwkoop die terug lag op de actieve Hoogma. Zijn schot ging echter net naast. Na een kans voor Noorlander was het daarna weer de buurt aan Lekkerkerk. Zo ging het matige duel tot aan der rust redelijk op en neer.

Moerkapelle begon de tweede helft op een zelfde wijze als de eerste helft. Nu was binnen enkele minuten de eerste de beste kans direct raak. Hoogma wist op de rechtervleugel bijna tegen de achterlijn zijn ma te om spelen en met een pass op zichzelf de keeper en verdediging te snel af te zijn. Vlak voor de doellijn wist hij zelf na een spurt de bal zelf in te tikken. Moerkapelle had na rust het heft redelijk in handen. Een schot van Noorlander belande op de lat. Een hard schot van Daniel v.d. Hoven werd in het strafschop gebied met de hand geraakt door een verdediger van Lekkerker. Strafschop besliste de scheidsrechter. Noorlander nam dit buitenkansje echter niet te baat en schoot of te zacht in of de keeper was zeer alert in de goede hoek. Daarna volgde een grote kans voor Van Dommele. Bij een van de spaarzame aanvallen van Lekkerkerk zag de scheidrechter een lichte overtreding op ongeveer 20 meter van het doel. De bal werd door Lekkerkerk net over de muur heen gespeeld en ogenschijnlijk richting het hoofd van de spits. Echter zonder dat de bal verder werd aangeraakt belande de doel langs keeper Slinger heen net binnenkant van de paal in het doel. Was het nu een indirecte vrije trap of niet? Niemand protesteerde dus de stand was weer gelijk. Moerkapelle trainer Disseldorp bracht nog eens twee wissels in en Moerkapelle ging, met nu ook Justin v.d. Hoven in de aanval, door met het aanvallende spel dat ze de gehele middag al speelde. Een kopbal van Daniel v.d. Hoven belande op de paal. Vijf minuten voor tijd kreeg, de vanmiddag niet al te opvallend spelende, Sallevelt uit een voorzet van Justin v.d. Hoven de bal keurig aangespeeld. Hij schoot de bal ook netjes onder de keeper door binnen. Echter de vanmiddag veelvuldig vlaggende assistent scheidrechter van Lekkerkerk vlagde ook deze keer weer voor buitenspel. Hierover werd wel zeer verschillend gedacht, maar de scheidsrechter honoreerde ook dit vlagsignaal en keurde het doelpunt alsnog af. Moerkapelle bleef aandringen. De volgende groet kans, een op een met de keeper was weer voor Sallevelt. Deze had zijn middag niet en schoot volop de vuisten van de keeper. Deze bal sprong ver het veld in en werd opgepakt door Van Dommele. Met een prachtige solo, te zien op Youtube, omspeelde hij drie verdedigers en wist ook feilloos binnen te schieten. Smetje op de wedstrijd was de rode kaart voor een verdediger van Lekkerkerk die vlak na de voorsprong Justin v.d. Hoven in een bijna vrije positie onderuit trok.

Zo kwam Moerkapelle in deze laatste thuiswedstrijd van dit seizoen op natuurgras op het laatste moment, mede door de goede invalbuurten van drie invallers en zeker ook terecht op voorsprong. Er rest voor Moerkapelle dit seizoen volgende week nog de uitwedstrijd tegen Bergambacht, waarvoor nog wel iets op het spel kan staan.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Peter Zijderhand, Taco Drost, Arco Verweij (35:Justin van den Hoven), Brend Hoogma, Wouter Noorlander(75: Johan Klomp), Daniel van den Hoven, Stefan Sallevelt, Jaron van Dommele en Harmen Verweij (65:Tijmen Eindhoven)