Ongelukkig Moerkapelle verliest uitwedstrijd tegen Siveo ‘60

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

19 april 2014 14:30

Bruijn, R.J. de

Moerkapelle moest zaterdag jl. aantreden tegen de nummer drie op de ranglijst Siveo ’60 uit Zegveld.

Thuis had Moerkapelle keurig een gelijkspel weten te behalen, of dat uit ook zou lukken was de vraag. Moerkapelle kampte vanmiddag met een keepers probleem. Alhoewel hij dit seizoen nog niet op doel had gestaan had trainer Disseldorp de voormalige keeper Dubbis gelukkig bereid gevonden om vanmiddag het doel te verdedigen. Met ook Drost weer in de gelederen begon Moerkapelle hoopvol aan deze wedstrijd, echter niet voor de eerste keer dit seizoen keek Moerkapelle na enkele minuten al tegen een achterstand aan. Het was moeilijk te zien wat er allemaal in het strafschopgebied gebeurde maar naar later bleek kwam de bal via een knie van een van de Moerkapelle spelers ongelukkig voor de voeten van een spitsen van Siveo. Deze schoot half mis maar net voldoende dat de bal tergend langzaam het doel in rolde. Ook verdediger Zijderhand wist de bal net niet meer voor de doellijn te keren. Daarna pakte Moerkapelle het spel beter op. In het eerste half uur werden er een aantal kansen gecreëerd en werd de doelman van Siveo regelmatig op de proef gesteld. Kansjes waren er voor Van Nieuwkoop en een schot van Hoogma ging net over. Maar Moerkapelle draaide stroef. Een foutieve pass van Sallevelt luidde bijna de 0-2 in. Op slag van rust wist Siveo uit een corner, weer via een klutsbal,  de 0-2 te scoren. Vlak daarna schoot Harmen Verweij in kansrijke positie ook net over.

Moerkapelle begon de tweede helft zeer voortvarend. Valk na rust werd er vanuit een corner die werd doorgekopt door Justin v.d. Hoven de aansluitingstreffer met het hoofd door Sallevelt binnen gewerkt.

Even leek het er op dat dit doelpunt nog voor een tweede helft met enige spanning kon zorgen. Maar enkele minuten bleek het tegendeel toen een korte terugspeelbal van Zijderhand op Keeper Dubbis tergend langzaam het doel in rolde. Dubbis stond wel vlak achter Zijderhand maar niet aan die kant waarlangs hij bal terug tikte. Een ongelukkig voorval in een wedstrijd waar het toch al niet zo gemakkelijk ging. Trainer Disseldorp wisselde daarna nog twee keer en Moerkapelle probeerde het zeker nog wel, met name Hoogma speelde een goede wedstrijd. Siveo wist de poort lang gesloten te houden. Enkele minuten voor tijd werd een mooie aanval van Moerkapelle door Van Dommele nog met een doelpunt bekroond. De 3-2 eindstand bracht Siveo ‘60, mede door enkele verrassende uitslagen, een plaatsje hoger op de ranglijst.

Opstelling Moerkapelle: Mathew Dubbis, Thijs van Nieuwkoop, Peter Zijderhand (75: Jeroen Hertog), Taco Drost(60:Tijmen Eindhoven), Arco Verweij, Brend Hoogma, Daniël van den Hoven, Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Tim Koorevaar(45: Justin van den Hoven), Harmen Verweij.