Moerkapelle wint thuis met ruime cijfers van SPV ’81 uit Polsbroek

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

12 april 2014 14:30

Gommans, T.

Zaterdagmiddag jl. stond voor Moerkapelle, de thuiswedstrijd tegen SPV ’81 uit Polsbroek op het programma. Moerkapelle dat afgelopen weken de aansluiting met de kopgroep in de competitie had verloren speelt voor een zo goed mogelijk klassering van dit seizoen. Moerkapelle startte met Alex Vonk en keeper Johan Klomp, wegens een blessure van Slingerland in de basis.

SPV ’81 ving de wedstrijd met een ongelukkig situatie aan. Een van de middenvelders verstapte zich al binnen een minuut en moest daardoor met een knie blessure het veld verlaten. Moerkapelle startte voortvarend met aanvallend spel dat direct al enig gevaar opleverde. De eerste kansen werden nog gemist maar na ruim tien minuten spelen bleek het na een half mislukt schot van de jonge Koorevaar voor Sallevelt eenvoudig om de 1-0 op het score bord te brengen. Daarna volgde verschillende goede kansen voor Moerkapelle die niet werden verzilverd, maar meer doelpunten kon tegen het machteloos presterende SPV ’81 niet uitblijven. Halverwege de eerste helft werd een mooie voorzet van Van Nieuwkoop net gemist door V.d. Hoven, echter de alerte Koorevaar tikte de bal met het gezicht alsnog binnen de palen. De enkele kansjes die SPV ‘81 vanmiddag creëerde werden door doelman Klomp goed gestopt. Voor rust werd het 3-0 door een goede pass van de vanmiddag goed spelende Sallevelt op Harmen Verweij.

Na rust moest SPV’81 oppassen om door Moerkapelle, dat ook niet een al te beste wedstrijd liet zien, niet te worden overlopen. Vrij snel na rust werd het zelfs al 4-0 door Sallevelt, na goed aangeven van Van Dommele. Even later was Van Dommele zelf de scoorde op aangeven van Van der Hoven. Trainer Disseldorp wisselde daarna Van Nieuwkoop voor Drost die een aantal wedstrijden niet had gespeeld. Moerkapelle ging rustig verder en Justin van der Hoven wist op aangeven van Koorevaar er 6-0 van te maken. SPV ’81 bracht had weinig meer in te brengen. De eindscore van de middag werd bepaald door Arco Verweij uit een strafschop nadat Van Dommele was gevloerd. Moerkapelle speelde de wedstrijd rustig uit. Volgende week op paas zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen Siveo ’60. Dat kan op zich nog een aardige wedstrijd worden, want Siveo ’60 is nog steeds een van de kampioenskandidaten in deze competitie.

Opstelling Moerkapelle: Johan Klomp, Arco Verweij, Peter Zijderhand, Alex Vonk, Thijs van Nieuwkoop (65: Taco Drost), Brend Hoogma, Daniel van den Hoven, Stefan Sallevelt, Tim Koorevaar, Justin van den Hoven en Harmen Verweij (45: Jaron van Dommele)