Moerkapelle 1 wint thuis van Ammerstolse S.V. 1

2751ES
MOERKAPELLE
tel. 079-5933000

Moerkapelle 1 speelde zaterdag jl. thuis tegen de Ammerstolse S.V.1, afkomstig uit de gelijknamige plaats Ammerstol. De uitwedstrijd eerder dit seizoen had Moerkapelle ruim weten te weten. Moerkapelle moest winnen zaterdag jl. om afstand te houden tot de onderste vier degradatiekandidaten.

Moerkapelle was vanmiddag redelijk compleet wat betreft de basis mogelijkheden in de opstelling. Ammerstol had donderdagavond al gespeeld en trad vanmiddag aan met een dame op de rechtsback plaats.
Moerkapelle begon direct met een stevige aanvalsgolf maar Ammerstol wist het deze aanvankelijk redelijk goed te pareren. Moerkapelle speelde veel over de rechter flank en maakte in de eerste helft te weinig gebruik van de linker flank. Na bijna een kwartier spelen moest Koorevaar die veel in het spel betrokken was de strijd al staken. Moerkapelle speelde de gehele eerste helft op het veld deel van de tegenstander, was gehaast en zenuwachtig en wist nog geen echte scoringskans te forceren. Ook Kievit moest al in de eerste helft worden vervangen. Ammerstol was vanmiddag gekomen om alleen maar te verdedigen en dat lukte aardig. Met de rust was het dan ook nog 0-0.

De tweede helft ging Moerkapelle weer vol op zoek naar de openingstreffer. Na 10 minuten spelen was het vanuit een mooi opgezette aanval raak. Vanaf het middenveld werd Van der Salm op links weggestuurd en hij zette de bal netjes voor die door Koolhaas kon worden binnen getikt. Je zou zeggen de ban is nu gebroken maar Ammerstol gaf niet op en bleef stevig verdedigen. Moerkapelle creëerde legio kansen. Verheij schoot op de lat en goede kansen werden gemist. Het duurde tot aan het voor laatste fluitsignaal dat Van Rijthoven op aangeven van Herbert de 2-0 binnenschoot. Moerkapelle heeft gestreden en Ammerstol goed verdedigt, na afloop bleek met een viertal junioren in de geledingen. Het blijft spannend onderin met nog twee wedstrijden te gaan en vier punten voorsprong op de nummer vier van onder. De komende twee weken zal blijken of dit voldoende is voor Moerkapelle. Volgende week wacht eerst de uitwedstrijd tegen Cabauw en daarna de laatste wedstrijd van het seizoen thuis tegen GSV.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Thom van den Berg, Richard Koole (67: Matthias de Gooijer), Lucas Doornebosch, Harmen Verweij, Stef van der Salm, Jeffrey Kievit (39: Timo Verheij ), Michael Koolhaas (67: Joost Herbert), Tim Koorevaar (13: Jonathan van Rijthoven)