Moerkapelle bijna gelijk aan SVS, maar SVS weet Moerkapelle uit de wedstrijd te counteren

SVS 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

5 april 2014 14:00

Potuyt, G.A.

Moerkapelle moest zaterdag jl. aantreden tegen de ranglijstaanvoeder SVS in Capelle aan den IJssel. Aan de thuiswedstrijd had Moerkapelle een punt weten over te houden. Dat kon vanmiddag, met een verre van compleet elfta  in de uitwedstrijd, wel eens lastig worden. Deze voortekenen werden al snel bewaarheid. Na enkele minuten wist SVS de score al te openen. Na een goed aangesneden vrije trap wist de spits van SVS de bal keurig te verlengen. Keeper Slingerlang kond e bal nog wel net aan maar onvoldoende aanraken. Zo keek Moerkapelle al heel vroeg in de wedstrijd tegen een achterstand aan.

Moerkapelle, waarbij trainer Disseldorp vandaag had gekozen voor de gebroeders Hoogma in de achterhoede, pakte meteen daarna de uitdaging wel op. Een mooi schot van Justin v.d. Hoven werd door de keeper van SVS ter nauwer nood over getikt. Ook Koorevaar en Sallevelt kregen daarna een kans en keeper Slingerland redden bij een van de vele counters goed. Zo werd het een spannende eerste deel van de eerste helft. De beste kans op de gelijkmaker kwam op naam van Van Nieuwkoop. Na goed doorgaan van Brend Hoogma en een goede pass van Van Dommele kreeg hij oog in oog met de keeper de kans om te scoren. Het lukte hem echter deze keer net niet, de bal ging via keeper en lat over. SVS, met de behendige linksbuiten, loerde van meet af aan op de counter. Dat lukte hen ook na ongeveer twintig minuten spelen. Zo keek Moerkapelle al vroeg tegen een 0-2 achterstand aan. Dat duurde echter maar heel kort, want vlak daarna wist Sallevelt een vrije trap met het hoofd keurig langs de doelman van SVS te werken. Moerkapelle had na dit doelpunt tot aan de rust het betere van het veldspel en kreeg ook kansen via Koorevaar en Van Dommele. SVS wachtte rustig af.

Enkele minuten voor rust kreeg Moerkapelle weer ogenschijnlijk minder gevaarlijke aanval te verwerken. De spits van SVS liep door, waar doelman Slingerland zijn doel niet uitkwam. De 3-1 voorsprong was vlak voor rust toch nog een feit.

In de tweede helft begon SVS aanvallend en sterk voetballend over de linkerzijde. Zij creëerde een aantal kansen maar wisten deze niet in doelpunten om te zetten. Moerkapelle hield in deze fase keurig stand en kwam halverwege de tweede helft zelfs weer dichterbij, nadat Harmen Verweij in het strafschopgebied van achteruit onderuit was gehaald. De strafschop werd door Daniel v.d. Hoven keurig binnen geschoten. Trainer Disseldorp probeerde met enkele wissels de gelijkmaker nog binnen te halen. Hij haalde de niet geheel fitte Zijderhand en Koorevaar naar de kant en zette Brend Hoogma in de spits. Dat zou na enkele minuten ook bijna nog succesvol zijn geweest, want Hoogma creëerde een grote kans voor zichzelf. Hij zag zijn inzet echter tergend langzaam net naast het doel verdwijnen.

SVS bleef zoals zij dit van begin af aan hadden gedaan loeren op een counter en deze kwam er in de slotfase ook. De beste speler van het veld, de linksbuiten van SVS krulde de bal uit stand vanaf de rand van het strafschopgebied keurig in het zesje. Het mooiste doelpunt van deze middag. Deze nederlaag betekent voor Moerkapelle helaas wel dat er waarschijnlijk dit seizoen niet zo veel kans meer bestaat op een plekje in de nacompetitie, maar zeg nooit nooit, er volgen nog vier wedstrijden. Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen SPV ’81.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Peter Zijderhand (67: Derek de Leeuw), Jurn Hoogma, Brend Hoogma, Daniël van den Hoven, Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Justin van den Hoven, Tim Koorevaar(75: Arco Verweij), Harmen Verweij.