Moerkapelle verliest uitwedstrijd tegen SV Aarlanderveen

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

15 maart 2014 14:30

Schuijt, T.I.M.

Moerkapelle reis afgelopen zaterdag af naar Aarlanderveen. Een vereniging waar we afgelopen seizoenen niet op bezoek waren geweest en waar we thuis van hadden weten te winnen. Maar de wedstrijd van vorige week met een goede afloop voor Moerkapelle had bij enkele spelers wel zijn tol geëist Moerkapelle kon vanmiddag bij lange na niet op volle strekte aantreden tegen Aarlanderveen.

Drost en Noorlander waren geblesseerd, Sallevelt geschorst en Van Nieuwkoop was wegens studie verplichtingen afwezig. Er rustte een zware taak op de schouders van trainer Koos Disseldorp om het elftal vanmiddag zo compleet mogelijk neer te zetten. Noorlander startte daarom wel en een van de routiniers uit een lager elftal, Verschoor,  was vanmiddag ook bereid gevonden mee af te reizen.

Moerkapelle begon voor de wind zeer aanvallend aan deze wedstrijd. In het eerste kwartier gingen enkele schoten van Koorevaar hoog over en ook Van der Hoven kreeg enkele kansen maar wist er niet een van te benutten. Moerkapelle bleef in deze fase aanvallen en Aarlanderveen wist slechts enkele counters te plaatsen. Echter bij een van deze counters was het meteen a,l voor Moerkapelle op onfortuinlijke wijze, raak. Keeper Slingerland stopte een ogenschijnlijk houdbaar schot wel, maar deze sprong terug het veld in. De spits van Aarlanderveen was er als de kippen bij om de score vanmiddag te openen. Moerkapelle zette de aanvallende intenties door en had in deze fase zeker het betere veldspel, maar het scoren lukte ook vanmiddag aanvankelijk maar moeizaam. Achterin was te zien dat de wel gestarte Noorlander niet voldoende fit was. Bij een van de vele aanvallen werd Daniel v.d. Hoven vijf minuten voor rust in het strafschopgebied hard geraakt op de enkels, dit was niet de eerste keer deze middag. De goed leidende arbiter besliste resoluut tot een strafschop. Dit was de kans voor Moerkapelle om voor rust op gelijke hoogte te komen. Vorige week scoorde Arco Verweij nog uit een strafschop maar vanmiddag belande de bal op de paal en vervolgens in de handen van de keeper.

Een teleurstelling voor Moerkapelle die voor rust nog werd gevolgd door een volgende tegenvaller. Keeper Slingerland moest zijn doel uitkomen om een redding te verrichten en meende de bal te kunnen spelen op verdediger Zijderhand. Die had de onverwachte bal waarschijnlijk nog wel kunnen wegrammen maar trachtte het met een pass te kunnen op te lossen, de bal belande daarna voor de voeten van de handige spits van Aarlanderveen en die liet ook dit buitenkansje niet onbenut. Een stand die halverwege het wedstrijdbeeld absoluut niet weergaf maar wel de realiteit bleek te zijn.

Trainer Disseldorp bracht in de rust routinier Verschoor in voor de lang niet fitte Noorlander en zette Koorevaar rechts in de verdediging. Moerkapelle begon de tweede helft ook tegenwind volop aanvallend. Het overzicht en balbeheersing maar ook de steekpassjes van Verschoor brachten direct veel onrust in de verdediging van Aarlanderveen. Na 8 minuten begin een verdediger van Aarlanderveen, na weer zo een mooie pass van Verschoo,r een overtreding. Verschoor zelf nam de verantwoordelijkheid voor de vrije trap op rand van het strafschopgebied. Hij paste op de bij de tweede paal staande alerte Jurn Hoogma die de bal keurig binnen werkte. De aansluitingstreffer was een feit en meteen daarna veroverde Moerkapelle op het middenveld de bal en paste op Justin v.d. Hoven, hij twijfelde niet en na 10 minuten spelen in de tweede helft was het gelijk 2-2. Nog geen 5 minuten later was het Harmen Verweij die binnen het 16 metergebied op onreglementaire onderuit werd gehaald. Wederom terecht een strafschop. Ook deze werd door routinier Verschoor feilloos binnen geschoten.

Moerkapelle stond na een uur spelen terecht op voorsprong. Echter Aarlanderveen thuis blijkt niet verslagen als het eindsignaal nog niet is gevallen. Moerkapelle wilde het zelfde spelbeeld voorzetten maar Aarlanderveen trok volop ten aanval. Halverwege de tweede helft belande een prachtig afstand buiten bereikt van doelman Slingerland op de beide palen maar sprong gelukkigerwijze weer het veld in. Daaruit putte Aarlanderveen moed. Eerst werd een vrijetrap op de rand van het strafschopgebied  zuiver, laag en hard langs de muur in de hoek geschoten. De stand was daarmee weer gelijk. Maar het liep voor Moerkapelle vanmiddag niet goed af, want in het laatste kwartier wisten de spitsen van Aarlanderveen de verdediging en keeper van Moerkapelle met twee zuivere schoten van enige afstand op proef te stellen. Beide pogingen troffen doel. De eindstand kwam hiermee op 5-3. Moerkapelle dat vanmiddag veelal het betere veldspel had en ook hard had gewerkt werd, ondanks alle goede pogingen om de niet aanwezige spelers te compenseren, toch de verliezende partij.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Wouter Noorlander(45: Menno Verschoor), Peter Zijderhand, Arco Verweij, Jurn Hoogma, Daniël van den Hoven, Jaron van Dommele, Brend Hoogma, Tim Koorevaar(75: Alex Vonk), Justin van den Hoven, Harmen Verweij.