Moerkapelle weet in een matig duel, met doelpunten festijn, in en tegen Rijnstreek te winnen

Rijnstreek 1

Anoniem (schot)
Assist: Anoniem
Arco Verweij (penalty)
Assist: Jurn Hoogma
Anoniem (kopbal)
Assist: Anoniem

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

8 maart 2014 14:30

Plas, W.M. van der

Na het ongelukkige gelijke spel vorige week tegen WDS moest Moerkapelle zaterdagmiddag jl. in Nieuwerbrug in het voorjaarszonnetje aantreden tegen VV De Rijnstreek. Veelal een lastige tegenstander voor Moerkapelle, waar we eerder dit seizoen de thuiswedstrijd op het slot net hadden van weten te winnen. Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd en zette de tegenstander vrij snel al onder druk. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het na 10 minuten al raak was. Na een mooie aanval via de gebroeders Van den Hoven kwam de bal in de voeten van Sallevelt. Die omspeelde een verdediger en mikte de bal met een schitterend schot keurig hoog naast de keeper het net in. Moerkapelle ging rustig aan verder maar ook Rijnstreek verscheen een paar keer voor het doel van Slingerland. De eerste ballen van rijnstreek gingen allen naast of over. Na ongeveer 20 minuten spelen wist Moerkapelle met Justin v.d. Hoven in de hoofdrol na een corner van Rijnstreek handig uit te breken. Op eigen helft veroverde hij de bal en zetten een één twee op met Van Dommele, die de bal keurig op het juiste moment terug gaf waarop Justin netjes wist binnen te tikken. Er leek tot dan l voor Moerkapelle vanmiddag geen vuiltje aan de mooi blauwe lucht, maar niets zou later blijken was minder waar. VV de Rijnstreek wilde zich hierbij niet neerleggen en bleef proberen, voornamelijk met hoge ballen de aanval te zoeken. De linkerspits was hierbij steeds de gevaarlijkste aangever. Het was slechts 5 minuten na de 2-0 toen de spits van Rijnstreek een voorzet van links keurig binnen werkte. De aansluitingstreffer was een feit. Moerkapelle pakte de draad weer op en creëerde nog enkele goede kansen, de laatste was net voor rust waarbij Noorlander in het strafschopgebied handig werd vast gehouden en daardoor niet meer goed uit kwam om te kunnen scoren. Noorlander blesseerde zich hierbij en moest zich ook laten vervangen door Jurn Hoogma. Op slag van rust wist de thuisploeg, geheel tegen de verhouding in, uit een corner en een scrimmage voor doel, de onverwachte 2-2 op het denkbeeldige scorebord te zetten. Dit was een tegenvaller voor het tot dan toe goed spelende Moerkapelle.

Direct na rust probeert Moerkapelle de voorsprong weer op te bouwen. Grote kansen hiertoe waren er voor Sallevelt en v.d. Hoven, maar beide kregen de bal er niet in. Tien minuten na rust moest ook Drost zich wegens een blessure laten vervangen. Enkele minuten later kreeg Rijnstreek weer een corner te nemen en wederom was het vanuit de scrimmage raak! Moerkapelle raakte door de wissels en de trefzekerheid van Rijnstreek even de weg kwijt. Daarvan profiteerde Rijnstreek nogmaals met een mooie harde lob (schot) over keeper Slingerland heen. De rollen waren omgekeerd en de voorsprong met twee doelpunten verschil 4-2 was nu een feit voor de thuisploeg. Valk daarna had het bijna zelfs nog erger kunnen zijn maar de spits van Rijnstreek gebruikte de hand om de bal in het doel te plaatsen. Een sterk punt van Moerkapelle is dat het ook in deze lastige situatie niet opgeeft en de aanval toch weer wist te vinden. Na enkele minuten was het een verdediger van Rijnstreek die met een keurige terug kopbal niet de keeper maar het eigendoel bereikte en Moerkapelle zo weer in het zadel hielp. Moerkapelle zette in de laatste fase nogmaals aan. Een goede pass van Daniel v.d. Hoven bereikte invaller Jurn Hoogma die met een handige beweging de bal over de verdediger heen wilde plaatsen, echter de bal belande op de onder kant van de arm van de tegenstander. De goed leidende scheidsrechter zag ook dit niet over het hoofd en kende een terechte strafschop toe aan Moerkapelle. Door de blessure van Noorlander moest Arco Verweij deze nu nemen. Hij schoot de bal hard en zuiver in. De gelijk stand was nu voor de derde keer vanmiddag een feit. Maar Moerkapelle zette, met in het achterhoofd de thuiswedstrijd, nog een keer aan. Hoofdrolspeler in de beslissende fase voor Moerkapelle werd Jurn Hoogma, samen met Sallevelt. Hoogma die een vrije trap van Verweij keurig voor doel op het hoofd van Sallevelt kopte, die al in de lucht hing om de 4-5 binnen te koppen. Zo wist Moerkapelle in een zeer matige maar wel erg spannend duel, op bijna onmogelijk wijze, voor de 2de keer dit seizoen, tegen Rijnstreek aan puntverlies te ontsnappen. Een gunstige uitslag, waarbij ook de uitslagen van de andere wedstrijden, de kansen voor Moerkapelle binnen handbereik blijven. Volgende week wacht de volgend uitwedstrijd tegen Aarlanderveen.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Peter Zijderhand, Taco Drost(55:Tim Koorevaar), Arco Verweij, Daniël van den Hoven, Wouter Noorlander(40: Jurn Hoogma), Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Brend Hoogma(85: Timme Ham), Justin van den Hoven.