Moerkapelle 1 wint in Ammerstol tweede uitwedstrijd op rij

Ammerstolse S.V. 1

4e klasse C

12 oktober 2019 14:30

Diep in de Krimpenerwaard ligt een klein dorpje genaamd Ammerstol. Op de zeer druiligere en miezerige zaterdagmiddag jl. reisde Moerkapelle 1 af naar het Ammerstolse S.V. 1. Deze vereniging is wel een heel oude bekende van v.v. Moerkapelle. Zo ongeveer 30 jaar geleden op de zondag werd voor het laatst op het niveau van het eerste elftal tegen elkaar gespeeld.

Ammerstolse S.V. beschikt over een natuurgrasveld dat er prachtig bij ligt alleen, zowel wat lengte als breedte betreft wat klein van formaat is, wat mede tot gevolg heeft dat het publiek er dicht op staat. Hetgeen gezellig kan zijn maar soms ook geen voordeel is. Hoewel Moerkapelle onder deze natte omstandigheden met een aantal (vaste) supporters aanwezig was, was het totaal aan publiek zo ongeveer eerlijk verdeeld en op minder dan 10 handen te tellen.

Moerkapelle startte vanmiddag in de zelfde opstelling als vorige week tegen WDS en met het zelfde speelbeeld. Men zat er evenals de thuisclub van meet af aan goed op. Het mooie natte grasveld gaf uitstekende mogelijkheden tot snel spel waar de sliding ook goed gebruikt kon worden. De eerste mogelijkheid was voor Ammerstol en vlak er na ook voor Moerkapelle. Sluiter had de bal vlak bij de eerste paal bijna voor het intikken, maar besloot de bal terug te leggen dat leverde niets op. Na enkele goede aanvallen schoot keeper Sloof de bal uit richting spits Sluiter die de bal perfect door speelde aan Van Dam, die op zijn buurt de bal nog net wist te raken en binnenschoot. De 0-1 voorsprong was een feit. Moerkapelle kreeg de wedstrijd goed onder controle en viel zeer regelmatig aan. De geroutineerde keeper van Ammerstol wist met enkele reddingen aanvankelijke erger te voorkomen. Zeker ook in de 34ste minuut toen Van der Salm met een mooie boogbal hem dacht te verschalken. De keeper wist in een uiterste poging de bal nog net over te tikken. Ook een volgende poging van Moerkapelle, uit een vrije trap van Verweij, lukte niet. Die bal belande op de voorzijde van de lat. Ammerstol had het moeilijk in deze fase. Opmerkingen over alles en nog wat, ook vanaf de zijlijn, waren soms goed hoorbaar. Moerkapelle deed wat het moet doen en maakte in de 38ste minuut uit een corner op prachtige wijze de 0-2. Koorevaar, die de gehele middag goed op dreef was, nam de corner en De Bruin kopte de bal keurig terug naar Sluiter die de bal ook direct op het hoofd nam en hem in de kruising kopte. Daarna volgde een bijzondere fase in de wedstrijd. De scheidsrechter vond opmerkingen, geen onvertogen woorden, vanaf de zijlijn kennelijk een beetje te veel worden en maande vlak voor rust dat dit minder moest worden. Helaas werd hem een volgende opmerking even te veel. Hij onderbrak hiervoor de wedstrijd en verliet het veld. Nadat het schaars aanwezige publiek in de kantine verzocht was om zijn mond te houden werd de wedstrijd hervat. De eerste helft gebeurde er verder niets meer.

In de tweede helft zette het eerste half uur het spelbeeld vanuit de eerste helft zich voort. Moerkapelle was veel sterker en kreeg veel kansen, maar ging daar erg slordig mee om. De thuisclub vocht voor wat het waard was. De miezerige neervallende regen en het stille publiek, dat goed geluisterd had, zorgde voor een troosteloze omgeving. Een tweede helft die, behalve de grote kansen voor Moerkapelle, het eerste half uur ook schriftelijk had kunnen worden afgedaan ! Moerkapelle was door de eerdere verwikkelingen toch wel een beetje uit haar doen geraakt en soms in slaap gesust. Ammerstol bleef hard werken en hopen. De aanvallen van de thuisclub, regelmatig over de linkerzijde, gaven Jop van Berg in de verdediging handen vol werk. Keeper Sloof moest dan ook een kwartier voor tijd nog met een uiterste poging de aansluitingstreffer voorkomen ! Dat lukte net. Zo eindigde de wedstrijd, overigens in onderlinge zeer goede harmonie, met een 0-2 uitslag, waar Moerkapelle deze middag de punten weer meenam, maar na de rust heeft verzaakt om aan het doelsaldo te werken.

Voor Moerkapelle een heel goed begin van deze competitie. Volhouden blijft nu de kunst nu. Volgende week staat een belangrijke thuiswedstrijd, tegen een bekende tegenstander v.v. Bergambacht, op het programma en de week erna de uitwedstrijd tegen Floreant. Daarna weten we zo ongeveer waar Moerkapelle dit seizoen op de ranglijst gaat thuis horen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Jop van den Berg, Thom van den Berg, Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager (82: Joop van Beek), Remon de Bruin, Stef van der Salm (80:Steven Vonk), Harmen Verweij, Laurens Sluiter (78: Michael Koolhaas), Timon van Dam en Tim Koorevaar.