Soccer boys 4 - Moerkapelle 3 3-5

Soccer Boys 4

Mannen zaterdag, 3, 5e klasse 04

1 maart 2014 14:30

Vandaag stond de wedstrijd tegen Soccer boys 4 op het programma.
Thuis was het leuke wedstrijd waarin veel gescoord werd dus dat beloofde een mooie middag te worden.

De opstelling waar we mee begonnen was als volgt:
Dennis op Doel
Niels Linksback
Stefan en Freek Centraal achterin
Wouter Rechtsback en met 2 spitsen schoof hij door naar het middenveld (Jeroen verzonnen)
Frank Linkshalf
Menno en Jeroen Centraal middenveld
Matthew Rechtshalf
en Robin en Rene in de Spits

We begonnen de wedstrijd redelijk en het spel ging heen en weer. We kregen snel door dat Wouter wel door kon schuiven en we zo dus een man meer op het middenveld hadden. de wedstrijd was nog niet zo heel lang bezig totdat Robin de bal in zijn loop meekreeg en zijn eerste doelpuntje van de dag alweer meepikte 0-1 Moerkapelle. Daarna zakte we wat meer in omdat Soccer boys steeds sterker werd en steeds meer richting ons doel ging voetballen. Het was dus wachten totdat Soccer boys een doelpunt ging maken. Helaas moesten we ook al vrij vroeg onze eerste wissel inzetten omdat Jeroen na een duel met zijn tegenstander hard in botsing kwam met als gevolg last van de ribben kas. Jilles kwam in zijn plaats en verving zo Jeroen op het middenveld. Na een kans aantal grote kansen van Soccer boys was het dan toch raak 1-1. Niet heel veel later werd het dan ook nog 2-1 omdat Soccer boys gewoonweg beter speelde op dat moment. We waren daarom ook blij dat de scheidsrechter floot voor de rust.

Na even rustig te hebben gezeten in de kleedkamer werd het toch weer tijd om de wedstrijd te hervatten en dus de 2e helft te gaan spelen.

In de 2e helft was het een compleet andere wedstrijd dit kwam mede door de gouden wissel in de rust Matthew eruit en Wessel erin. We gingen steed beter spelen en kregen ook steeds meer kansen. Dit zorgde ervoor dat we een corner kregen die goed voorgegeven werd door Robin en daarna goed ingekopt werd door Freek (het doelpunt werd echter opgeeist door Stefan omdat hij Freek erop had gewezen om naar voren te gaan) 2-2. We bleven druk zetten wat er voor zorgde dat er ook steeds meer kansen kwamen voor ons. Ook hadden we nog recht op een penalty omdat de bal met de hand werd geraakt in het strafschop gebied van Soccer boys door 1 van de spelers. Helaas kregen we hier maar een vrije trap voor die net buiten het strafschop gebied werd neergelegt. Helaas geen doelpunt, maar we bleven wel heel gevaarlijk en toen kwam de goal even later alsnog. Het was nogmaals Rob die voor de 2e keer het net wist te vinden. Even later kregen we onze penalty alsnog nadat menno werd neergehaald in het strafschopgebied, hij nam de strafschop zelf en schoot hem feilloos binnen 2-4. We bleven hierna druk zetten wat tot nog meer kansen leidde alleen gingen deze er niet in. Totdat Wessel neer werd gehaald in het strafschopgebied en hiervoor de 2e strafschop van de dag kreeg. Hij nam hem zelf en schoot deze mooi binnen 2-5. We konden nu eindelijk een beetje achterover hangen maar ook weer niet te ver want Soccer boys bleef loeren op een kans. Uiteindelijk wisten ze  alsnog 1 keer te scoren wat de eindstand bracht op 3-5.

Met de volle winst op zak gingen terug naar Moerkapelle om daar nog even een biertje te drinken op de winst. Door deze overwinning staan we nu op de 6e plek met 22 punten uit 16 wedstrijden. En dat na de slechte competitie start die we hadden.