Moerkapelle was zaterdag de enige ploeg die scoorde maar niet won van WDS

WDS 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

1 maart 2014 14:30

Pasalic, S.

Zaterdagmiddag jl. stond voor Moerkapelle, een belangrijke thuiswedstrijd, tegen WDS uit Driebruggen, op het programma. Om aansluiting te verkrijgen met de koplopers mag Moerkapelle geen punt meer laten liggen, maar dat zelfde gold ook voor WDS.
Beide ploegen begonnen, goed voorbereid en nagenoeg compleet aan de wedstrijd op het zwaar bespeelbare natuurgrasveld.
Het eerste kwartier verliep rommelig, veel balverlies en onnauwkeurige passes en speelde zich veelal op het middenveld af. Het fysiek sterke WDS wist na twintig minuten slim een vrije trap op de rand van het strafschopgebied uit te lokken. De vrije trap die volgde, hard en half hoog, werd op ongelukkige wijze net door verdediger Drost geschampt waardoor de bal, kansloos voor keeper Slingerland, net in de korte hoek binnen viel. WDS kwam op enigszins gelukkige wijze zo op voorsprong. WDS putte hieruit moed en Moerkapelle zakte verder in, maar verdedigede goed. Vlak voor rust hadden de spitsen van WDS , na een goede uitval, de 0-2 op het score bord kunnen brengen, maar keeper Slinger redde in eerste en tweede instantie uitzonderlijk goed op de beide inzetten .De fysieke wedstrijd op het zware veld eiste zijn tol aan Moerkapelle zijde. Trainer Disseldorp moest in de rust twee spelers wisselen. Jurn Hoogma voor Drost en Verhoeven voor Brens Hoogma. Direct na rust pakte Moerkapelle het spel beter op en kwam ook veel meer aan aanvallen toe. WDS kwam binnen 10 minuten tot twee keer goed weg !. Spits Justin van der Hoven brak door en kwam een op een in oog met de keeper maar die wist de bal met de voet te keren en vlak daarna kreeg ook zijn broer Daniel een goed kans, hij schoot naast, maar Moerkapelle had, in tegenstelling tot de eerste helft nu het heft in handen. Van Dommele schoot eerst nog op de buitenkant van de kruising, maar na twintig minuten spelen was het raak als Justin v.d. Hoven op Van Dommele inspeelt die de vrij staande Verhoeven weet te vinden die keurig binnen tikt. De verdiende gelijkmaker was een feit. Moerkapelle zette door en wist binnen het half uur op voorsprong te komen door een goed actie en goed doorzetten van, weer, Van Dommele die de bal haar scherp voor gaf waarop Justin v.d. Hoven met een snoekduik de bal perfect wist binnen te koppen. De blijdschap was groot maar duurde jammer genoeg maar heel even want enkel minuten later wist verdediger Nieuwkoop zich geen raad na een mooie aanval van WDS en tikte de bal vanmiddag voor Moerkapelle voor de tweede keer in het eigen doel. Moerkapelle had zich in de tweede helft goed hersteld maar wist deze teleurstelling le vanmiddag niet meer te boven te komen. De in de tweede helft spannende wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel waar beide ploegen mee moeten leven maar per saldo niet heel veel mee opschieten,. Het veel al gemakkelijk scorende WDS scoorde vanmiddag niet, maar sleepte wel een punt uit dit duel. Volgende week wacht voor Moerkapelle de uitwedstrijd in en tegen Rijnstreek.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Peter Zijderhand, Taco Drost(45: Jurn Hoogma), Thijs van Nieuwkoop, Daniel van den Hoven, Wouter Noorlander, Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Brend Hoogma(45: Jan Verhoeven), Justin van den Hoven (80:Tim Koorevaar).