Moerkapelle revancheert zich ook voor eerdere nederlaag dit seizoen tegen OVS Oudewater

Oudewater 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

8 februari 2014 15:00

Weide, M.A. van der

Zaterdagmiddag jl. stond voor Moerkapelle de uitwedstrijd tegen OVS in Oudewater op het programma. Eind september had Moerkapelle de thuiswedstrijd net aan verloren. Dus net als vorige week stond er vandaag wederom een revanche wedstrijd op het programma.   Moerkapelle verkeert, na de mooie overwinning op Perkouw vorige week, naar verwachting momenteel wel in een iets betere periode. Tussen de buien door, na de mooie overwinning van Sven Kramer op de Olympische spelen, begon Moerkapelle, met de Bruin weer in de gelederen, de wedstrijd zaterdag jl. om 15:00 uur.

Moerkapelle trok van maat af aan ten aanval. Al na enkele minuten schoot Van Dommele via de vingertoppen van de keeper van OVS net naast. Dit goede aanvallende spel zette zich ook door. Na bijna een kwartier spelen was het weer bijna raak, na een goed direct doorgespeelde bal van Sallevelt op Justin v.d. Hoven, die net miste. Vijf minuten later was het echt raak. Hoogma zetten vanaf het middenveld zijn wel bekende rush in en paste op Jusitin v.d Hoven, die met een prachtige hakbal de bal terug gaf aan Hoogma, deze gaf de bal met buitenkant links voor, waarna de bal tegendraad door Sallevelt werd ingekopt. Een prachtige aanval uit het boekje en een terechte voorsprong tot dan toe.

Moerkapelle nam iets gas terug maar kreeg ook daarna met onder meer met Justin v.d. Hoven nog enkele goede kansen om de voorsprong te vergroten, dat lukte niet en OVS Oudewater kwam hoe langer hoe maar aan aanvallen toe. De elftallen gingen met deze kleine voorsprong voor Moerkapelle de rust in.

Direct na rust probeerde OVS zich meer aanvallen op te stellen. Daar wist Moerkapelle na 5 minuten spelen al van te profiteren. De soms onberekenbare, maar altijd gevaarlijke Van Dommele wist vanaf eigen helft met de bal te ontsnappen. Dat had hij vanmiddag al eerder geprobeerd, maar nu lukte het wel, na een erg lange rush op volle snelheid wist hij ook de keeper keurig te omspelen en bracht Moerkapelle zo op een mooie 0-2 voorsprong. OVS trok nog meer ten aanval en Moerkapelle counterde er op los. Na een kwartier spelen moest de laatste man van OVS aan de noodrem trekken. Na een goede pass en mooie loopactie van Justin van der Hoven ontsnapte deze op de rand van het strafschopgebied en stond hem niets anders te doen dan v.d. Hoven achterover te trekken. Een directe rode kaart van de attent leidende scheidsrechter, was het gevolg. Een gemiddelde toeschouwer, er waren er overigens vanmiddag niet zo veel, zou denken dat het een gespeelde wedstrijd was. Maar de spanning bleef en werd zelfs direct nadat OVS met 10 man speelde zelfs  opgevoerd. Na ruim een kwartier spelen had een keer een ietwat weifelend optreden in de achterhoede in samenspraak met keeper Slingerland tot gevolg dat OVS daar goed van profiteerde en de 1-2 op het scorebord bracht. De spanning in de wedstrijd was weer terug. Moerkapelle had het tegen 10 man minstens zo moeilijk als tegen 11, zeker nadat Drost zwaar werd gestraft met een gele kaart. OVW drong nog wel iets meer aan en Moerkapelle kreeg nog meer kansen bij de uitvallen, maar ging te slordig om met deze vele kansen, waardoor het spannend bleef tot aan het einde toe. Zeker nadat De Bruin na een harde botsing op het midden veld de wedstrijd geblesseerd moest verlaten. Illustratief voor de gemiste kansen waren een kans van Van Dommele, de keeper zat al en een kans die invaller Klos in de slotfase kreeg na een goede voorzet van v.d. Hoven. OVS wist op het laatst niet zoveel meer te creëren waardoor de punten mee terug konden naar Moerkapelle en Moerkapelle OVS Oudewater hierdoor op de ranglijst passeert. De volgende competitiewedstrijd is pas op 1 maart a.s. thuis tegen WDS.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Thijs van Nieuwkoop, Peter Zijderhand, Taco Drost,  Daniël van den Hoven, Wouter Noorlander, Remon de Bruin (78: A. Verweij), Jaron van Dommele, Stefan Sallevelt, Brend Hoogma (75: Bryan Klos), Justin van den Hoven