Moerkapelle 1 en Kamerik 1 gelijkwaardig in eerste wedstrijd na winterstop

Kamerik 1

19 januari 2019 14:30

Moerkapelle 1 ving zaterdag jl. de tweede helft van de competitie aan tegen v.v. Kamerik. De laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie werd thuis gespeeld tegen deze oude bekende vereniging. Vele seizoenen kruiste Moerkapelle 1 al de degens al met v.v. Kamerik 1. Kamerik was de competitie aanvankelijk minder goed begonnen, maar had wel de laatste zeven wedstrijden op rij  gewonnen. Dat bracht hen bij de winterstop met 6 punten meer de Moerkapelle op een  keurige gedeelde 5 plaats op de ranglijst. Voor beide teams is het van groot belang om 3 punten te behalen om zo de aansluiting met de bovenste gedeelte van de ranglijst te behouden. Moerkapelle heeft na een geslaagd trainingskamp waar vooral werd gewerkt aan de teambuilding de afgelopen week de training weer hervat voor de tweede seizoenshelft.

Het was Moerkapelle dat vanmiddag na 3 minuten spelen de eerste kans van de wedstrijd kreeg. Van Beek kon op links oplopen maar zijn schot ging net voor langs. Kamerik kon vanmiddag maar moeilijk in hun spelletje komen. Moerkapelle was gretig en zat er flink boven op. De rechterflank van de verdediging bestond uit twee A junioren die vanmiddag bij blessures van enkele spelers van meet af aan mochten laten zien wat zij waard zijn. Halverwege de eerste helft kreeg Verweij een kans om met een lob de score te openen maar de inzet ging over. Kamerik kwam in de gehele eerste helft slechts tot 1 doelpoging. Die bal scheerde net voor langs. Moerkapelle kreeg val voor rust de beste kans om als eerste te scoren. De voorzet vanaf links met de buitenkant van de schoen van de hard werkende Van der Bas kon net niet worden binnen gekopt.

De tweede helft begon eigenlijk eerst net als de eerste helft Moerkapelle kreeg na 3 minuten uit de goed genomen corner weer de kans om op voorsprong te komen. De kopbal van Van Nieuwkoop ging ook deze keer net langs de verkeerde kant van de paal. Daarna kwam Kamerik vanmiddag voor het eerste een fase beter in haar spel en moest Moerkapelle verdedigend meer aan de bak. Dat ging het gelegenheidsduo Slingerland Knop rechtsachter in goed af. Van Nieuwkoop had vanmiddag veel steun aan die zijde. Trainer Peters bracht voorin Justin van den Hoven in om nog meer pressie te kunnen blijven geven. Toch was het Kamerik dat vanmiddag weliswaar uit buitenspel positie als enig wist te scoren. Terecht werd de treffer door de goed leidende scheidsrechter afgekeurd. Daarna redde Slingerland op rechts nog een keer bij een uitbraak van Kamerik. Het mooiste moment had Verweij vanmiddag bewaard tot vlak voor het einde. Met een prachtig schot wist hij de verdediging en bijna alsnog de keeper van Kamerik te verschalken, maar met een even zo mooie katachtige beweging wist de goede keeper met de vingertoppen de bal op de lat te tikken. Helaas voor Moerkapelle kwam Kamerik hier heel goed weg. Beide ploegen waren vanmiddag wellicht niet op hun sterkst en verdiende beide ook niet meer dan het gelijke spel. Voor Moerkapelle een mager resultaat maar Kamerik leek na afloop meer teleurgesteld in eigen kunnen.

Opstelling: Lorenzo Sloof, Mischa Slingerland, Lars Knop (77: Marnix den Ouden), Thijs van Nieuwkoop, Davey Jager, Daniel van den Hoven, Timon van Dam, Frank van der Bas(46: Brian Kuiper), Michael Koolhaas(62: Justin van den Hoven), Harmen Verweij, Joop van Beek.