Eerste elftal van Moerkapelle ook in de uitwedstrijd niet opgewassen tegen v.v. Linschoten

Linschoten 1

Harmen Verweij

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

25 januari 2014 15:00

Hulters, G.P.H.

Moerkapelle moest zaterdag jl. aantreden in en tegen Linschoten. De thuis wedstrijd had Moerkapelle het betere van het spel laten zien, maar niet de punten weten te veroveren. Men wist dat het geen eenvoudige opgave kon worden tegen het altijd lastige en slim spelende Linschoten. Na een lange wandeling over een zandweg en ver van de kantine werd er met een straffe en koude wind in een open sombere entourage gespeeld op natuurgras.

Linschoten begon goed aan de wedstrijd. Moerkapelle stond nog te klappertanden en was geheel nog niet op dreef toen Linschoten bij een van de eerste aanvallen over de linkerflank meteen al raak wist te schieten.

Moerkapelle stond nog te klappertanden en was geheel nog niet op dreef toen Linschoten bij een van de eerste aanvallen over de linkerflank meteen al raak wist te schieten. Met een mooie passeerbeweging gevolgd door een goed schot in de uiterste rechterhoek stond Linschoten na 2 minuten spelen al op voorsprong. Linschoten wist  even het initiatief te houden  en zelfs een tweede grote kans te creëren, maar deze werd in tweede instantie goed gered. Moerkapelle kwam daarna beter op dreef en wist met goed spel enig gevaar in de verdediging van Linschoten te ontwikkelen. Een vrije trap leverde niets op, evenals een grote kans na ruim een kwartier spelen. Daarna nam Moerkapelle net als in de thuiswedstrijd het heft verder in handen, maar liep wat het scoreverloop betreft van meet af aan wel achter de feiten aan. Kansen op de gelijkmaker werden er zeker gecreëerd, zowel van der Hoven als Verweij scoorde niet. De beste kans was er halverwege de eerste helft voor Van der Hoven, maar de keeper van Linschoten wist de bal nog net met de voet te keren. Het duurde tot vlak voor rust voordat er enige beweging in de wedstrijd kwam. Net nadat trainer Disseldorp Sallevelt had vervangen door Hoogma eiste de scheidsrechter in de laatste minuten van de eerste helft een hoofdrol voor zichzelf op. Bij een bal die richting de keeper van Linschoten werd gespeeld probeerde Van Dommele deze nog te bereiken. Hij werd daarbij geholpen door een verdediger doordat hij een onhandige duw in de rug ontving. Strafschop besliste de scheidrechter. Het commentaar van de spelers van Linschoten was heftig, maar ondanks dat wist  Noorlander de penalty goed, in de uiterste hoek, te benutten. De gedachte was dat de eerste helft hiermee gespeeld was en de elftallen met een gelijk spel de rust in zouden gaan. Maar niets was minder waar. Het spel ging door en Linschoten kreeg nog een corner te nemen. De corner ging bij de eerste paal over de verdediger en keeper Slingerland stootte de bal het veld in. Tot ieders verbazing floot de scheidsrechter en wist men even niet wat er aan de hand was. Hij wees naar de midden stipt. Deze jongeman had vanmiddag de twijfelachtige eer om als enige op en langs het veld te constateren dat de bal de doellijn was gepasseerd. Ook de spelers van Linschoten juichten aanvankelijk niet en waren verbaasd en in hun nopjes met deze meevaller. Volgens Moerkapelle spelers had de bal de doellijn niet gepasseerd. Een zware tegenvaller voor Moerkapelle na de zojuist bereikte gelijke stand.

In de tweede helft probeerde Moerkapelle van meet af aan met veldspel om de aanvallers in stelling te brengen, echter vele ballen waren te hard of onzuiver. Linschoten probeerde zo nu en dan met lange ballen en lepe uitvallen gevaar te stichten in de Moerkapelle verdediging. Na ongeveer 20 minuten spelen lukte hen dat ook, nadat enkele kansen daarvoor nog net door de verdediging van Moerkapelle waren gepareerd. Een goede redding van Slingerland bracht de bal voor de voeten van een van de aanvallers van Linschoten die van veraf op met een schot, dat niet zonder geluk was, de voorsprong op 3-1 bracht. Daarmee was de wedstrijd met nog 25 minuten te gaan eigenlijk wel gespeeld. Moerkapelle probeerde nog van alles maar kwam vanmiddag niet echt in hun spel en er niet doorheen. Zeker niet nadat de scheidsrechter Harmen Verweij met rood had bestraft, nadat hij in een struikelende beweging op het middenveld zijn tegenstander raakte.

Kortom de tweede helft kon Moerkapelle vanmiddag niet veel goeds brengen en de punten bleven vandaag in Linschoten. Volgende week wacht de ook weer zware thuiswedstrijd tegen Perkouw.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Vermeij, Peter Zijderhand,(75: Tim Koorevaar),  Taco Drost, Thijs van Nieuwkoop, Wouter Noorlander, Daniel van den Hoven, Jaron van Dommele,  Stefan Sallevelt(40: Brend Hoogma), Justin van den Hoven, Harmen Verweij.