Moerkapelle weet ook in matig duel de lastige uitwedstrijd bij Lekkerkerk te winnen

Lekkerkerk 1

Harmen Verweij (schot)

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse B

7 december 2013 14:00

Isri, S.

Moerkapelle reisde zaterdagmiddag jl. af naar het ver afgelegen Lekkerkerk. Lekkerkerk speelt voor het tweede seizoen in de zaterdagcompetitie. Het was wat het weer betreft een sombere zaterdagmiddag niet koud maar wel met enige regen. Gelukkig bood de mooie overdekte tribune een goed onderkomen. Bij Moerkapelle waren Van Dommele en Drost geblesseerd. Op de plaats van Drost speelde vanmiddag Jurn Hoogma. Zo startte Moerkapelle vandaag weer eens sinds lange tijd met drie keer twee broers in de basiself (de Hoogma’s, v.d. Hoven’s en Verweij’s).

Moerkapelle begon goed aan de wedstrijd en wist van meet af aan het middenveld en verdediging stevig onder druk te zetten. Het was in de beginfase de buitenspelval die Lekkerkerk een paar keer goed van past kwam. In het eerste kwartier ging een schot van Daniel v.d. Hoven net over en kopte zijn broer Justin uit een vrije trap van zijn broer op de paal. Moerkapelle leek het heft in handen te hebben maar ook Lekkerkerk stichtte met enkele uitvallen gevaar voor het doel van keeper Slingerland. Na twintig minuten spelen ontsnapte Harmen Verweij, na een goede pass van Sallevelt, aan de buitenspelval va Lekkerkerk. Hij maakte dit buitenkansje keurig af en zette Moerkapelle zo op dat moment op de verdiende voorsprong. Moerkapelle drukte door en wilde graag de voorsprong vergroten. Na bijna een half uur was dit ook nagenoeg gebeurd. Een mooi aanval vanaf rechts belande voor doel nagenoeg voor de voeten van een van de aanvallers van Moerkapelle, doch met een katachtige duik wist de verdediger van Lekkerkerk erger te voorkomen. Het laatste kwartier voor rust wist Lekkerkerk meer en meer het doel van Slingerland te benaderen. Vlak voor rust koste dit Wouter Noorlander een gele kaart.

Na rust trok Lekkerkerk direct ten aanval maar veel van de passes kwamen niet goed aan, toch kreeg Moerkapelle het in de eerste twintig minuten wel lastig want Lekkerkerk bleef aandringen. Dit leverde menige vrije trap rond het strafschopgebied op maar verder kwam Lekkerkerk niet. Halverwege de tweede helft zag de regelmatig sterk storende spits Justin van der Hoven de verdediger te verassen toen de bal even tegen de wind in leek te blijven hangen. Hij profiteerde daar direct van en drukte de 0-2 binnen. Eigenlijk was de wedstrijd toen wel al gespeeld. Moerkapelle wisselde direct en Lekkerkerk zag wel dat het geen twee keer meer ging scoren. Enige smet op de wedstrijd was het feit dat de spits van Lekkerkerk zich rond het eindsignaal helaas niet langer kon beheersen. Hij haalde vlak voor de ogen van de scheidsrechter Brend Hoogma van achteren neer. Dat leverde hem direct een rode kaart op.

Moerkapelle blijft de laatste maanden, ook na de twee gelijke spelen tegen de koplopers, goed presteren en weet met nu 17 punten weer een plaatsje op de ranglijst te stijgen. Volgende week komt, voor de laatste wedstrijd voor de winterstop, Bergambacht thuis op bezoek.

Opstelling Moerkapelle: Patrick Slingerland, Arco Verweij, Jurn Hoogma, Peter Zijderhand, Thijs van Nieuwkoop, Daniel van den Hoven, Wouter Noorlander(70: Remon de Bruin), Stefan Sallevelt (75: Tim Koorevaar), Brend Hoogma, Justin van den Hoven(88:Patric Stam) en Harmen Verweij.