Handhaving Corona maatregelen noodzaken v.v. Moerkapelle tot voorlopige sluiting accommodatie

9 december 2021 12:30

De laatste corona maatregelen die op 28 november zijn ingegaan hebben de verplichte corona maatregelen in onze accommodatie nog verder aangescherpt. Afgelopen zaterdag heeft er namens de gemeente Zuidplas een anonieme controle bij ons plaatsgevonden, waarover wij later zijn geïnformeerd. Daarom heeft het bestuur, met pijn in het hart, besloten om met ingang van 11 december de accommodatie voorlopig voor activiteiten te sluiten.

Handhaving Corona maatregelen  noodzaken v.v. Moerkapelle tot voorlopige sluiting accommodatie

Bestuursbesluit 7 december 2021

Beste mede leden,

De laatste corona maatregelen die op 28 november zijn ingegaan hebben de verplichte coronsa maatregelen  in onze accommodatie nog verder aangescherpt. Zo zijn, naar wij nu inzien, vanaf die datum ook mondkapjes binnen verplicht totdat we ergens zijn gaan zitten.  Afgelopen zaterdag heeft er namens de gemeente een anonieme controle bij ons plaatsgevonden, waarover wij later zijn geïnformeerd. We hebben te horen gekregen dat wij aan een aantal maatregelen niet, dan wel in onvoldoende mate voldeden en nadere stappen volgen.

Als bestuur zijn wij de eerst verantwoordelijke bij onze vereniging voor de handhaving van de maatregelen die de overheid uitvaardigt. Wij hebben de afgelopen weken zeer wel getracht om op een naar onze mening doordachte wijze van controle aan de deur, op de tijdstippen dat wij dachten dat dit nodig is, invulling te geven aan de handhaving van de regels. Kennelijk is dit onvoldoende.

Dinsdag 7-12-2021 heeft het bestuur hierover intensief met elkaar gesproken en unaniem geconcludeerd dat verdere controle dan dat we tot op heden doen voor ons geen reële optie meer is. We kunnen moeilijk achter elke speler aanlopen om te controleren of het mondkapje op blijft en de anderhalve meter in acht wordt genomen.

Een bevestigende brief m.b.t. de controle en handhaving van de gemeente Zuidplas, met daarin verwoord een hoge boete,  als we nogmaals in overtreding zijn, hebben wij op woensdag 8-12-2021 ontvangen.

Daarom heeft het bestuur, met pijn in het hart, besloten om met ingang van 11 december de accommodatie voorlopig voor activiteiten te sluiten. Dit betekent dat er voor de winterstop geen wedstrijden meer op ons complex zullen worden gespeeld en de kleedkamers gesloten blijven ook voor de trainingen. Ook al onze uitwedstrijden zullen worden geannuleerd.

Het spijt ons oprecht dat we deze maatregel hebben moeten nemen, maar kunnen ons bij een volgende controle geen enorm hoge sanctie veroorloven.

Wij hopen dat de huidige maatregelen na de winterstop zullen zijn versoepeld. Zodra daar meer over bekend is zullen wij u over het vervolg informeren.

Het bestuur van v.v. Moerkapelle