Drukbezochte Nieuwjaarswedstrijd en receptie: 10 jubilarissen en 1 erelid gehuldigd

8 januari 2018 22:30

Op zaterdag 6 januari werden bij v.v. Moerkapelle de jaarlijkse Nieuwjaarsevenementen georganiseerd. Eerst een wedstrijd tussen ons huidige eerste elftal en een sterk elftal met oudgedienden, waarna tijdens de receptie huldigingen plaatsvonden en gezellig geproost werd op het nieuwe jaar.

Dit jaar was door de activiteitencommissie er gekozen om vooraf aan de Nieuwjaarsreceptie een echte wedstrijd te laten plaatsvinden.

Ons huidige eerste elftal speelde onder grote belangstelling tegen een elftal met oud gedienden.

Het was leuk om de net bij het eerste elftal gestopte spelers samen met toppers uit een langer verleden bezig te zien. Onder andere Rob van Leeuwen, Dennis Jager en ook Dick Bakker (jarenlang grensrechter) waren bereid om naar onze club te komen en de voetbalschoenen aan te trekken.

Het team met oud eerste elftal spelers bleek het nog niet verleerd en bleef de hele wedstrijd goed partij bieden. Onder de bekwame leiding van scheidsrechter Lammert Hertog won Moerkapelle 1 uiteindelijk nog met 3-0, waarna de receptie kon gaan beginnen. Meer foto's van de wedstrijd kun je [hier] bekijken.

Even na 4 uur dacht voorzitter Martien Zijderhand het woord te kunnen nemen voor zijn traditionele nieuwjaars toespraak. Het was echter erevoorzitter Cor Rutgrink die het woord nam en de aanwezige leden voorstelde om Martien erelid van onze voetbalvereniging te maken.

Na een speech van Cor en een applaus van de aanwezigen kreeg Martien de speld voor het erelidmaatschap opgespeld. De zeer verbouwereerde voorzitter dankte het bestuur, Cor als ook de leden in het in hem gestelde vertrouwen.
Een impressie van deze gebeurtenis kun je [hier] lezen.

Daarna was het de beurt aan Martien zelf, die enigzins onder de indruk van zijn zojuist verkegen erelidmaatschap begon aan zijn nieuwjaarsrede.
Hierin gaf Martien extra aandacht aan o.a. het feit dat de vereniging op financieel gebied en qua huisvesting er nu goed voorstaat. Hij gaf ook aan blij te zijn dat er een nieuwe jeugdvoorzitter is benoemd, maar dat er op bestuurlijk en uitvoerend vlak wel het e.e.a. te verbeteren valt. Hij riep de aanwezigen op om ook hun steentje bij te dragen. De gehele tekst van zijn speech is [hier] te lezen.

Tijdens de speech van de voorzitter werd ook bekend gemaakt dat aan het einde van het seizoen afscheid wordt genomen van hoofdtrainer John de Vries. Je kan er op deze site [hier] meer over lezen.

Na de speech werden onderstaande leden die afgelopen jaar 25, 40, 50 en 60 jaar lid zijn gehuldigd:
25 jaar lid: Peter Zijderhand en Timme Ham (afwezig).
40 jaar lid: Wim Hobers, Jan Hof en Leo Moerman,
50 jaar lid: Joop Verschoor, Dirk de Leeuw, John Ramkema, Lammert Hertog en Piet de Graaf (afwezig)  .
De tekst die de voorzitter tijdens de huldiging heeft uitgesproken kun je [hier] lezen.

Na deze mooie huldiging gingen alle gedecoreerden gezamenlijk op de foto.

Na de afsluitende woorden van voorzitter Martien Zijderhand werd de bijeenkomst voortgezet onder het genot van een hapje en drankje.

Meer foto's van de receptie kun je [hier] bekijken.(de getoonde foto's zijn o.a. van Anita Nieuwets en Rien Hoogma)